Japonskí inžinieri automobilky Toyoty opäť prekvapujú, v konštrukčných kanceláriách totiž postavili spaľovací motor schopný spaľovať priamo vodík. Nejde teda o žiadny palivový článok, ktorý z vodíka vyrába elektrickú energiu a tou následne poháňa elektromobil (Toyoty Mirai), ale o motor, ktorý používa ako zápalnú zmes vodík. Ten sa pritom do motora dostáva upraveným sacím potrubím podobným ako pri benzínových motoroch.
Nehodíme 100-ročný vývoj do koša
Na vodík prepracovali prepĺňaný benzínový trojvalec s objemom 1618 cm3. Jeho presné špecifikácie síce Toyota neprezradila, podľa objemu valcov by sa však dalo usudzovať, že ide o totožný agregát, aký dnes využíva Toyota GR Yaris. Toyota skrátka dokázala na vodík prepracovať sériový agregát, čo otvára nové možnosti využitia súčasných spaľovacích motorov. O bezpečnosť sa vraj báť netreba a fabrika využila svoje know-how z vývoja palivových článkov a sériového modelu Mirai. Spaľovaním vodíka skutočne nevzniká žiadny oxid uhličitý, čo by mohlo v budúcnosti predstavovať veľkú výhodu pre spaľovacie motory, nad ktorými dnes väčšina výrobcov láme palicu. Novinku Toyota zatiaľ nasadí v motoristických pretekoch, ktoré by mali slúžiť ako vývojová základňa pre novú technológiu. Až prax totiž ukáže, či pôjde o slepú uličku, alebo nádejnú konštrukciu s potenciálom ďalšieho vývoja.
zdroj: Toyota