Poďme najprv k Mazde. Automobilka zverejnila jeden jediný zatmavený obrázok, ktorý ukazuje zadné zdvojené svetlá, osvetlený nápis MAZDA a dvojicu prídavných vertikálnych červených svetiel. Japonci samozrejme nepovedali priamo, že by malo ísť o novú generáciu modelu MX-5, niečo však naznačili...

Podľa nich nový koncept „symbolizuje tému výstavy“ a tá je v prípade Mazdy práve model MX-5. Firma má v pláne vystaviť všetky predošlé generácie, rôzne staršie verzie, len nedávno predstavený faceliftovaný aktuálny model a dokonca variant MX-5 SeDV s ručným ovládaním, určený pre invalidov.

Britské médiá (napríklad magazín Car) naznačujú, že by zatiaľ neznáma novinka mala byť elektrickou dizajnovou štúdiou Mazdy MX-5, musíme ale jedným dychom dodať, že samotná automobilka pohon auta ešte nepotvrdila.

Informátori dodávajú, že by práve batériový pohon v kombinácii s karbónovou karosériou mohol byť receptom, ako udržať výrobu najpopulárnejšieho roadstera na svete, rovnako ale môže ísť tiež o hybrid či inú alternatívnu technológiu.

Naopak u Toyoty s pohonom pochybnosti nemáme. Malé športové kupé FT-Se i SUV FT-3e dostanú so stopercentnou istotou elektromotory, zaujímavé sú však predovšetkým ich spoločné technické základy. Obe autá by mali byť postavené na novej elektrickej modulárnej platforme a pozornosť si zaslúži predovšetkým batéria.

Malo by ísť o nový lítiovo-iónový akumulátor Performance, ktorý sa objaví v sériových automobiloch v roku 2026. V stednej verzii má elektromobilom poskytnúť dojazd 800 kilometrov a Toyota tiež sľubuje až o 40 percent nižšie náklady na výrobu.

Výhodná má byť tiež celková výška batérie len 100 milimetrov, čo je zhruba o 50 mm menej v porovnaní s akumulátorom namontovaným v súčasnom crossoveri bZ4X. Toyota zdôrazňuje, že toto riešenie pomôže konštruktérom zachovať nízku siluetu a zároveň nízku pozíciu sedadiel v prípade športových elektromobilov, ako bude i koncept FT-Se.

Toyota FT-3e má byť naopak veľké päťmiestne SUV s pohonom 4x4, pričom jeho dizajn vznikal s pomocou umelej inteligencie, respektíve strojového učenia. Technické detaily sú momentálne tajné, Autocar ale hovorí, že by malo ísť o automobil vo veľkosti BMW iX a jeho dojazd by mal byť až 1000 kilometrov.

zdroj: Mazda, Toyota