Svoj nový mestský elektromobil v Toyote pomenovali C+pod a postavili tak, aby ste s ním prešli aj tými najužšími mestskými uličkami. Jeho úlohou je totiž doviezť vás do obchodu v centre husto obývaného mesta a aj s nákupom opäť bez emisií a potichu dopraviť domov. V podstate ide o elektrický transportný modul, ktorý môžete zdieľať s ostatnými alebo si v ňom vytvoriť súkromie a parkovať ho vedľa bicykla kdesi u seba na dvore. Vďaka vonkajším rozmerom 2490 x 1290 x 1550 mm (rázvor 1780 mm) nebude naozaj nikomu zavadzať.
Max. rýchlosť elektrickej nákupnej tašky od Toyoty je 60 km/h. Fabrika jej udáva spotrebu 5,4 kWh/100 km.
Skromný, ale účelný
Ľudia zvyknutí na prepych budú nad podobným autom len pohŕdavo krútiť hlavou, lenže Toyota uvažuje veľmi pragmaticky, emócie posiela stranou a ukazuje vozidlo pre prvú polovicu 21. storočia. Aby plnilo svoj účel, musí byť malé, s tým úzko súvisí aj jeho hmotnosť len 680 kg, vďaka ktorej mu zasa stačí trakčný elektromotor s výkonom len 9 kW (12 k) a krútiacim momentom 56 Nm. A keďže nemá vysokú spotrebu energie, napája ho len malý akumulátor 9,06 kWh. Aj ten pritom údajne stačí na dojazd 150 km. Ukážka štvorkolesovej skromnosti a efektivity bude k dispozícii zatiaľ len na domácom japonskom trhu, podľa Toyoty sa však podobný koncept ukáže aj v európskych uliciach. Čo si pod týmto tvrdením presne predstaviť, neviem, každopádne vidieť, že Toyota namiesto megalomanských plánov a predstáv o drahých a nedostupných elektromobiloch uvažuje striedmejšie a hľadá možnosti individuálnej mobility pre široký okruh ľudí žijúcich v husto osídlených aglomeráciách.
zdroj: Toyota, InsideEvs