Bude motor atmosférický?
Prešlo pár dní a sme o čosi múdrejší. Skratka S-FR znamená Small, Front engine Rear drive, teda nutnú základnú DNA dobrého športového auta. V tomto prípade teda malé (rozumej aj ľahké s hmotnosťou 980 kg), s atmosférickým motorom vpredu pozdĺžne a pohon zadných kolies. Toyota ešte motor pre športiak nešpecifikovala, šušká sa však, že to bude atmosférická 1,5ka s výkonom 130 k. Vzhľadom na užšiu spoluprácu medzi Toyotou a Mazdou je celkom možné, že to bude 4-valec známy z novej Mazdy MX5 ND. Prebratý môže byť celý hnací agregát, teda aj 6-stupňový manuál s krátkymi prevodmi a zadný pohon.
Ehm, keď sa už hovorí o atmosférickej 130 k verzii 1,5l 4-valca z novej Mazdy MX5, prečo si rovno nepredstaviť aj výkonnejšiu verziu S-FR s motorom 2,0 l s a max. výkonom 160 k? :)
Dnes na svet prenikli ďalšie (no zatiaľ nepotvrdené) info o tom, že Toyota S-FR by mala ísť do dvoch rokov do výroby. Toyota a vlastne už máloktorá značka dnes robí realistické koncepty bez toho, aby sa vážne zvažovala sériová výroba. Tie doby sú dávno preč. Dnes buď vznikne koncept auta ďalekej budúcnosti, alebo takmer sériové riešenia. A S-FR má byť celosvetový produkt, čo znamená, že v predaji by sa mal v r2017 objaviť aj v Európe. V niektorých médiách sa objavili správy o tom, že cena by nemala prekročiť 17 000 €, čiže polmilióna korún. No túto info berte po skúsenosti s ohlasovanou a výslednou cenou GT86 pred troma rokmi tiež s ohromnou rezervou. Nech by však drobec stál aj 19 000 €, stále by to bola slušná ponuka.