Legendárny model GR Yaris zameral na areodynamiku

Športová divízia TOYOTA GAZOO Racing sa pri modeli GR Yaris  vyhrala s jazdnými vlastnosťami viac než dosť a nedávny facelift to len potvrdzuje. Areo paket, ktorého koncept predstavila automobilka na nedávnom evente v Bruseli, posúva hranice tohoto modelu na novú úroveň. Manuálne nastaviteľné zadné krídlo a prídavné vetracie otvory na spodných stranách zadného nárazníka optimalizujú areodynamiku a prítlak na zadnej náprave. To, že sa myslelo aj na okruhové použitie modelu GR Yaris dokazuje aj masívny vetrací otvor na kapote s úlohou efektívne udržať motor v optimálnych teplotách. Mnohých nadšencov jazdy rallye poteší aj vertikálna ručná brzda po vzore áut z rallye. K výkonovým zmenám nedošlo a automobilka sa taktiež nevyjadrila, či sa tento koncept dostane do sériovej produkcie.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Racing v tele hatchbacku. GR Yaris M Concept

 
Tento nekompromisný koncept priniesol niečo, čo sme tu doteraz nemali. Nový dvojlitrový štvorvalec umiestnený uprostred a brutálne nízke ťažisko majú zaručiť dokonalé jazdné vlastnosti a maximálny dynamický potenciál. Cieľom divízie TOYOTA GAZOO Racing je pretaviť koncepciu výroby automobilov s primárnym zameraním na vodiča. Dokazuje to aj intenzívne testovanie tejto koncepcie v japonskej sérií Super Taikyu, kde sa kladie vážny dôraz na spoľahlivosť, a feedback od profesionálnych pretekárov aj tzv. Jazdcov džentlmenov.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov

Rozlúčka so Suprou. Výrazne posilnila vo všetkých smeroch

Aktuálna, piata generácia Supry sa pomaly blíži k svojmu koncu. Avšak limitovaná edícia s názvom „Final Edition“ nenecháva nič na náhodu. Dobre známa pohonná jednotka vyvinutá v spolupráci s BMW s označením B58 dostala prepracované sanie a optimalizovaný katalyzátor ktorý má zamedziť turbodiere a zlepšiť odozvu motora. Taktiež prepracovaná je aj distribúcia oleja v motore a v neposlednom rade aj chladenie. Výsledok? Z pôvodných 250kW (340PS) a 500Nm sa výkon vyšplhal na úctyhodných 320kW (435PS) a 570Nm krútiaceho momentu. Maximálka sa posunula z 250 na 270km/h. Ako bonus pribudol aj titánový tlmič výfuku od značky Akrapovič. 

Podvozková revolúcia

Nastaviteľný KW podvozok, 19“ Brembo brzdy s pancierovými hadičkami,  nový aktívny diferenciál a vystužené nápravy sú len zlomok toho, čo limitovaná edícia ponúka. Nechýbajú ani širšie Michelin Pilot Sport Cup 2 pneumatiky v kombinácií s odľahčenými kolesami s logom TGR majú zásadný vplyv na športové jazdné vlastnosti.

Karbón zvonku aj zvnútra

S výraznými technickým zlepšeniami ide ruka v ruke aj dizajn. Supra Final edition dostane výrazné karbónové prvky ako predný karbónový splitter, karbónové vyberateľné sanie na kapote a masívne zadné krídlo. V interiéri si našli miesto rôzne karbónové doplnky, ale tým najzásadnejším sú úplne nové karbónové škrupinové sedadla od renomovaného výrobcu RECARO.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

Prichádza len s manuálom

Supra A90 Final edition si nájde u mnohých nadšencov jazdy miesto v srdci, kedže pod karosériou sa skrýva len manuálna 6 stupňová prevodovka. To je trochu škoda, kedže 8 stupňový automat od ZF je taktiež vynikajúca prevodovka, a mnohí ju preferujú práve kvôli každodennému použitiu klasickej Supry.
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov

Návrat Toyoty na Nurburgring

Po šesťročnej prestávke sa TGR v roku 2025 vráti na okruh Nürburgring a po prvý raz sa spojí so súkromným tímom ROOKIE Racing. Obe organizácie budú súťažiť pod označením TOYOTA GAZOO ROOKIE Racing (TGRR) v sérii Nürburgring Langstrecken Serie (NLS) a na pretekoch 24 hodín na Nürburgringu, ako aj v japonskej sérii Super Taikyu. Tím bude súťažiť na modeli GR yaris s novovyvinutou sekvenčnou prevodovkou s označením DAT. Konkrétnym autom na preteky by mal byť práve koncept GR Yaris M koncept. 

Inovácie k neutrálnej mobilite

TOYOTA GAZOO Racing chce výrazne prispieť k zachovaniu motoršportu prostredníctvom udržateľných palív. Divízia TGR dosahuje pokroky v oblasti alternatívnych pohonov a pohonných hmôt, ktoré používa vo všetkých motoršportových pretekoch. Napríklad model GR YARIS Rally1 vo svetovej rely a model GR010 HYBRID vo svetovej sérii vytrvalostných pretekov používajú 100 % obnoviteľné biopalivá. Dokonca aj na vyčerpávajúcej Rallye Dakar zaviedla divízia TGR prostredníctvom partnerstva so spoločnosťou Repsol palivo so 70 % podielom obnoviteľných zložiek. TGR vidí budúcnosť aj vo vodíku, dôkazom ktorého sú aj vodíkové prototypy GR Yaris H2 a GR H2 Racing Concept.