Zatiaľ čo väčšina európskych automobiliek hlási postupný prechod k elektromobilom, Toyota naopak bráni svoj plán ponúkať rôzne varianty pohonov a konečné rozhodnutie nechať na zákazníkoch. Už dlhšie zastávame názor, že nútená elektromobilita nie je správnou cestou a preto sa s víziou Toyoty stotožňujeme.
Japonský gigant však na elektrické vozidlá úplne nezanevrel. Nie je to tak dávno, čo predstavil nové plne elektrické SUV s názvom bZ4X, ktoré pomerne rýchlo zastihla zvolávacia akcia kvôli problému s uchytením kolies, ktorý je ale aktuálne vyriešený. Takže áno, Toyota má v ponuke aj elektromobil a chystá ďalšie, lenže v žiadnom prípade ich bezhlavo nepretláča na úkor áut s konvenčný pohonom či hybridov a stále sa vie realisticky pozrieť na problémy a otázky, ktorým elektromobilita čelí.
Toyota bZ4X
Toyota poukazuje najmä na vysokú cenu elektrických vozidiel, stále pomerne nízky dopyt a nedostatočnú nabíjaciu infraštruktúru. S tým jednoznačne súhlasíme a pokiaľ kompetentní nebudú brať ohľady na názory odborníkov a širokú diskusiu a dajú aj naďalej prednosť populistickým rečiam, problémy a pochybnosti ohľadom elektromobility budú stále pretrvávať.
Dôvera v hybridy
Najväčšia automobilka sveta preto naďalej dôveruje najmä hybridom, aj čo sa týka znižovania vyprodukovaných emisii, čo potvrdil i viceprezident pre predaj a marketing austrálskeho zastúpenia Sean Hanley. Nedávno v Austrálii prebehol debut Toyoty Corolla Cross Hybrid, kde Hanley samozrejme nemohol chýbať. Otázky novinárov pochopiteľne smerovali aj na „elektrickú budúcnosť“ značky a jej progres v znižovaní uhlíkovej stopy.
Hanley prehlásil, že Toyota nie je proti elektromobilom, no na dosiahnutie uhlíkovej neutrality treba na palubu dostať všetkých. Súhlasí, že emisie sú „nepriateľom“, no nie pohonné jednotky vozidiel. Toyota vraj súhlasí, že je nutné urobiť potrebné kroky k dosiahnutiu neutrality, no nesúhlasí v tom, „ako a kedy sa k tomu dostaneme“. Hybridy sú vraj tiež cesta. „Aktuálne sme jedinou automobilkou, ktorej 30 percent predajov tvoria práve hybridy. To už zohráva úlohu v znižovaní emisii,“ tvrdí Sean Hanley.
Toyota podľa všetkého vypočítala, že tri hybridy sa približne rovnajú jednému elektrickému vozidlu. Značka teda tvrdí, že jej 300 000 áut s hybridným pohonom predaných v Austrálii dokáže znížiť emisie uhlíka približne rovnako ako 90 000 elektromobilov. Značka navyše naplno pracuje aj na spaľovacích motoroch na vodík a vidí ho ako jednu z alternatív. A čo vy? Súhlasíte s postojom Toyoty?
Zdroj: Insideevs