Nový Land Cruiser 300 ukazuje, že segment luxusných offroadov žije. Nejde síce o nijak lacnú záležitosť, ale keď sa chce, dá sa. Tak ako sa na Land Cruiser sluší a patrí, opäť púta pozornosť svojím robustným vzhľadom, aby však vyhovej súčasnej legislatíve, prešiel mnohými technickými zlepšeniami zvyšujúcimi jeho aktívnu aj pasívnu bezpečnosť, ekonomiku prevádzky a ako tvrdí fabrika, aj zlepšujúcimi jeho reálne schopnosti v ťažkom teréne. Aj preto zostáva verný tradičnej rámovej konštrukcii a pohonu všetkých kolies s tromi uzávierkami. Ako fabrika nezabúda zdôrazniť, jazdné vlastnosti ladili podľa pripomienok továrenských jazdov z púštnych maratónov.
Novinka je 4900 mm dlhá, 1980 mm široká a jej rázvor má hodnotu 2850 mm.
Po redukčnej diéte
Nový Land Cruiser by mal znížiť svoje priemerné emisie o celých 10 % (v porovnaní s predchodcom), konštruktéri preto upravili jeho konštrukciu tak, aby sa pohotovostná hmotnosť znížila o 200 kg. Na jeho pohon teraz slúži benzínový šesťvalec 3.5 V6 s dvomi turbodúchadlami (415 koní, 650 Nm) alebo naftový šesťvalec 3.3 D-4D taktiež prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel (309 koní, 700 Nm). Motory spolupracujú s 10-stupňovým automatom. Na jednotlivé trhy by sa mal nový Land Cruiser 300 dostať už v priebehu tohto leta.
V teréne si pomôže adaptívnym pružením s vypínateľnými stabilizátormi, aj trojicou uzávierok diferenciálov.
Land Cruiser 300 zostáva verný rámovej konštrukcii.