Nový Land Cruiser 300 ukazuje, že segment luxusných offroadov žije. Nejde síce o nijak lacnú záležitosť, ale keď sa chce, dá sa. Tak ako sa na Land Cruiser sluší a patrí, opäť púta pozornosť svojím robustným vzhľadom, aby však vyhovej súčasnej legislatíve, prešiel mnohými technickými zlepšeniami zvyšujúcimi jeho aktívnu aj pasívnu bezpečnosť, ekonomiku prevádzky a ako tvrdí fabrika, aj zlepšujúcimi jeho reálne schopnosti v ťažkom teréne. Aj preto zostáva verný tradičnej rámovej konštrukcii a pohonu všetkých kolies s tromi uzávierkami. Ako fabrika nezabúda zdôrazniť, jazdné vlastnosti ladili podľa pripomienok továrenských jazdov z púštnych maratónov.

Novinka je 4900 mm dlhá, 1980 mm široká a jej rázvor má hodnotu 2850 mm.

Po redukčnej diéte

Nový Land Cruiser by mal znížiť svoje priemerné emisie o celých 10 % (v porovnaní s predchodcom), konštruktéri preto upravili jeho konštrukciu tak, aby sa pohotovostná hmotnosť znížila o 200 kg. Na jeho pohon teraz slúži benzínový šesťvalec 3.5 V6 s dvomi turbodúchadlami (415 koní, 650 Nm) alebo naftový šesťvalec 3.3 D-4D taktiež prepĺňaný dvojicou turbodúchadiel (309 koní, 700 Nm). Motory spolupracujú s 10-stupňovým automatom. Na jednotlivé trhy by sa mal nový Land Cruiser 300 dostať už v priebehu tohto leta.

V teréne si pomôže adaptívnym pružením s vypínateľnými stabilizátormi, aj trojicou uzávierok diferenciálov.

Land Cruiser 300 zostáva verný rámovej konštrukcii.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 27 obrázkov