Veľmi radi by sme napísali, že sa čoskoro dočkáme aj v Európe, zatiaľ ale čakáme na potvrdenie od Toyoty, že sa sem 70ka dostane aj po poslednej veľkej modernizácii. V zásade tomu nič nebráni. Pod kapotou má turbodiesel 1GD-FTV, ktorý dostala aj európska verzia nového Land Cruisera 250, bezpečnostné systémy mu tiež nechýbajú, takže teoreticky to je len otázka času.

Zákazníci z tohto auta dostanú 150 kilowattov, teda 204 koní pri 3000 až 3400 otáčkach za minútu a najvyšší krútiaci moment 500 newtonmetrov od 1600 do 2800 ot./min.

O prenos výkonu na obe nápravy napríklad aj cez redukciu a uzávierky všetkých diferenciálov sa postará výlučne šesťstupňová automatická prevodovka Super ETC a výrobca uvádza podľa japonskej metodiky priemernú spotrebu 9,9 litra nafty na 100 kilometrov.

„Novinka“ má v päťdverovom prevedení dĺžku 4890 mm, šírku 1870 mm, výšku 1920 mm a bez ďalších úprav ju môžete pustiť do vodného brodu s hĺbkou 700 milimetrov. So šnorchlom to bude samozrejme viac. Sedemdesiatka má inak predný nájazdový uhol 33 stupňov, prechodový 26 a zadný 23 stupňov.

Ešte o niečo lepšie na tom bude s prechodovým i zadným uhlom pre Blízky Východ predstavená trojdverová verzia, ktorá je porovnaní s päťdverovým modelom skrátená na 4235 mm, takže je len o päť a pol centimetra dlhšia ako Toyota Yaris Cross.

S ohľadom na lokalitu asi neprekvapí, že v tejto lokalite nahradil naftu benzínový vidlicový šesťvalec 1GR-FE s objemom 4,0 litra. Je bez preplňovania, takže produkuje 170 kW (231 koní) a krútiaci moment 360 newtonmetrov.

Kým Japonci dajú na dlhšiu karosársku verziu v základe len 4,8 milióna jenov (i s daňou), v prepočte na aktuálny kurz 29 600 eur, v Spojených arabských emirátoch sa začína kratší zážihový model predávať za 179 900 dirhamov, čo vychádza na zhruba 44 600 eur.

Autá sú vybavené kompletne diódovými prednými svetlami, 9-palcovým dotykovým displejom s informačným systémom a bezdrôtovou konektivitou pre Apple CarPlay a Android Auto, 16-palcovými hliníkovými diskami, ale nájdete tu tiež pokročilých asistentov, vrátane varovania pred neúmyselným vybočením z jazdného pruhu či prednárazový systém.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 15 obrázkov

zdroj: Toyota