Verso potopil nezáujem verejnosti. Spotrebitelia na celom svete preferujú autá typu SUV a Crossover...

Toyota sa zbavila Isuzu 

Automobilky ohlásili rozvod. Toyota vlastnila podiel Isuzu od r2006. Bolo to 5,9 %. Za odpredaj podielu získa 720 milióna dolárov. Pýtate sa, ako dopadnú plody rozbehnutej spolupráce? Možnosti sú dve. Niečo nechajú dobehnúť, iné, neperspektívne, zaniknú. Obe strany pritom nepotvrdili, ale ani nevyvrátili možnú budúcu spoluprácu. Uvidíme, ako to dopadne.


Toyota s Isuzu za tie roky kooperovali predovšetkým pri vývoji a výrobe naftových motorov. Rôzne problémy so spoľahlivosťou niektorých motorizácií, kauza Dieselgate a s tým spojený aj klesajúci záujem koncových zákazníkov o naftové motory spôsobili stratu záujmu Toyoty o dieselové motory. Preto už v ďalšej spolupráci nevideli žiaden dôvod.

Končí aj model Verso

Pamätáte si ešte na modely označené Corolla Verso, alebo Yaris Verso? Písal sa prelom tisícročí, a práve vtedy táto kategórie malých MPV rástla na popularite. Časy sa menia a s nimi rovnako aj chute zákazníkov. Tie sa už nejakú dobu zameriavajú na SUV. Zdá sa, že po segmente sedanov kanibalizmus prišiel aj na malé MPV....


Neskôr, v roku 2009, prišlo len klasické Verso. Vyrábali ho 9 rokov, a to je relatívne dosť, najmä s ohľadom na dnešnú rýchlu dobu. Počas týchto rokov si mohol koncový zákazník vybrať rôzne motorizácie. Ale hybrid by ste hľadali márne.

Pýtate sa, čo bude po tomto modeli nasledovať? Vyzerá to tak, že nič. Medzeru má údajne zaplátať len model Prius+ a RAV4. Za prvého pol roka sa v celej Európe predalo len 821 kusov modelu Verso. A to je žalostne málo.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Zdroj: Japan Cars.cz, Trend.sk

Foto: Toyota