Zvonka je Yaris modelového roka 2024 na nerozoznanie rovnaký s predchodcom, pár zmien ale predsa len prebehlo. Tým je verzia Premiere Edition, ktorá ako jediná dostala nový zelený lak Urban Khaki v kombinácii s čiernou strechou a novými 18-palcovými hliníkovými diskami.

Pre všetky prevedenia potom bude dostupná nová modrá nazvaná Juniper a Toyota pridáva k autu tiež čalúnenia s novými vzormi a mäkčené plasty v spodnej časti prístrojového panelu. Keď už sme pri ňom, v aute odteraz dostanete už len digitálny prístrojový panel. Buď štandardný 7-palcový alebo 12,3-palcový pre vyššie výbavy. Niečo podobné platí tiež pre stredovú dotykovú obrazovku. Bude mať 9 alebo 10,5 palca, to podstatné ale je, že je spojená s rýchlejšie reagujúcim multimediálnym systémom, zdokonaleným hlasovým ovládaním alebo cloudovou navigáciou.

Toyota tiež pripomína, že vylepšila komfort jazdy vďaka zdokonalenej protihlukovej izolácii v palubnej doske, na motorovej priečke a niekoľkých ďalších miestach.

V súvislosti s tým sa patrí pripomenúť, že základný trojvalec s objemom 1,5 litra a výkonom 125 koní je podľa všetkého vážne minulosťou. Toyota to v rámci oficiálnej tlačovej správy neuvádza, ale píše, že pre záujemcov o Yaris Cross je „hybridný elektrický pohon rozhodujúci“ a že ponuka je „100-percentne hybridná“. Možno sa mýlime, ale nám z toho vychádza, že bez elektromotora si tento model čoskoro už nekúpite.

Doterajší hybrid s výkonom 116 koní ostáva v ponuke a Toyota k nemu pridáva ďalšiu benzín-elektrickú verziu. Má ísť o techniku 5. generácie s novou prevodovkou s výkonnejším štartér-generátorom MG1. Inak povedané, trojvalec 1.5 s výkonom 92 koní a 120 Nm ostáva a k nemu dostanete vylepšenú elektrickú časť, pričom elektromotor s označením MG2 má krútia moment zvýšený zo 141 na 185 newtonmetrov.

Nový hybridný Yaris Cross má systémový výkon 132 koní a vďaka tomu dostanete tiež o niečo lepšiu dynamiku. V porovnaní so slabším modelom sa skrátil čas akcelerácie z miesta na stovku z 11,2 na 10,7 sekundy a pružné zrýchlenie z 80 na 120 km/h prebehne za 8,9 sekundy, teda o štyri desatiny sekundy rýchlejšie. To platí pre model s pohonom predných kolies. V prípade modelu AWD-i sa zlepšilo zrýchlenie z 0 na 100 km/h z 11,8 na 11,3 sekundy. Priemerná spotreba potom vychádza na 4,5 až 5,4 l/100 km.

Všetky detaily k dispozícii zatiaľ nemáme ale silnejší hybrid by mal byť dostupný s vyššími výbavami Premiere Edition a GR Sport. Naopak vylepšená bezpečnostná výbava je štandardom. V aute je nová kamera a radar s predĺženým dosahom v pozdĺžnom i priečnom smere, takže auto rýchlejšie zaznamená prípadnú krízovú situáciu a okrem chodcov či cyklistov dokáže po novom registrovať aj motorky.

Z ďalších noviniek stojí za zmienku napríklad systém Safety Sense, ktorý potláča akceleráciu v prípade hroziacej nehody, proaktívny asistent riadenia PDA rozoznáva zákruty a upravuje odpor v riadení tak, aby vodič intuitívne natočil volant v správnom smere a uhle. Nechýba ani núdzové zastavenie, ktoré stráži stav šoféra. Ak napríklad zo zdravotných dôvodov nereaguje, systém použije zvukovú výstrahu a ak sa nič nezmení, opatrne spomalí, zastaví, zapne výstražné svetlá a odomkne dvere.

Príplatkový asistent SEA zase prostredníctvom výstrahy pomáha s vystupovaním tým, že stráži okolitú premávku vrátane cyklistov prichádzajúcich zozadu, aby ste im do cesty neotvorili dvere. A keď už sme pri tom, modernizovaný Yaris Cross zároveň stráži zadné sedadlá (RSRS), aby ste na nich nenechali malé deti či nejaké domáce zvieratko.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 14 obrázkov

zdroj: Toyota