Dobre, pohonné jednotky pod prednou kapotou nového Yarisu GR Sport žiadne veľké vášne asi nevyvolajú. Základom je totiž opäť hybrid kombinujúci atmosférický trojvalec s objemom 1,5 litra a elektromotor, pričom celkový výkon sústavy je 92 koní na pohotovostnú hmotnosť 1180 kg. Žiadna sláva.
Lenže Toyota sa rozhodla ponúknuť zákazníkom aj čisto spaľovaciu verziu s motorom 1.5 VVT-i naladeným na 125 koní pri 6600 otáčkach za minútu a krútiacim momentom 153 Nm dostupných od 4800 do 5000 ot./min. To všetko pri hmotnosti len 1065 kg. Stovka za rovných 9 sekúnd a maximálka 180 km/h majú samozrejme k nejakej ríši snov ďaleko, zábava by s týmto autom ale byť mohla. Hlavne ak zvážite, čo všetko je na ňom inak v porovnaní so sériovým Yarisom.
S novým podvozkom
Karoséria ostala rovnaká, konštruktéri však v prednej i zadnej časti použili pod podlahou dodatočné výstuhy, aby vylepšili torznú tuhosť auta a zároveň spresnili reakcie podvozka. GR Sport dostal nové tlmiče schopné lepšie reagovať na nerovnosti v nižších rýchlostiach a k tomu i pevnejšie pružiny, ktoré pomáhajú eliminovať náklony karosérie v zákrutách a celkovo zvýšiť stabilitu.
Prepracovaný bol tiež elektrický posilňovač riadenia. Vývojové oddelenie Toyoty ubralo na jeho dôraze a spomalilo jeho nástup, aby sa zvýšila presnosť a vodič dostal viac citu vo volante.
Vo podbehoch predných i zadných kolies sa objavili bližšie nešpecifikované vložky, ktoré majú znižovať odpor vzduchu, a aby sme mali zoznam zmien kompletný, musíme ešte spomenúť prevodovky. Hybrid bude štandardne spárovaný s variátorom CVT, ale šesťstupňový manuál s názvom iMT (Intelligent Manual Transmission) vám ponúkne systém automatických medziplynov pri podraďovaní a zároveň bude schopný vyhladzovať rázy pri radení na vyššie kvalty.
V interiéri nájdete vyhrievané športové sedačky Optiona Ultrasuede s kontrastným prešívaním a logami GR na hlavových opierkach, nechýba štartovacie tlačidlo, trojramenný multifunkčný volant so znakom Gazoo Racing a potiahnutý perforovanou kožou, hliníkové pedále a vonkajšie zmeny korunujú 18-palcové disky s drobnými červenými ozdobami.
Yaris GR Sport spoznáte aj vďaka špecifickej mriežke chladiča a náznaku difúzora pod zadným nárazníkom. A kedy dorazí do Európy? Podľa Toyoty bude tento model dostupný od druhého štvrťroka budúceho roka, teda niekedy od apríla alebo mája 2022.
zdroj: Toyota