Svetová TOP5 patrí Japoncom a Amíkom
Toyota Corolla je na prvom mieste vo svetových predajoch už roky. Za prvý kvartál 2021 predali 303 808 kusov, čím medziročne získala 12,2 %. Druhé miesto patrí Toyote RAV4 s výsledkom 267 913 kusov a 19,1 %, čím predstihla Ford F Series. Ten kúpilo 238 854 klientov (-2 %). Prekvapením rebríčka je Honda CR-V, ktorá postúpila zo 6. na 4. miesto (206 239 predaných áut, +53,8 %), a piate miesto má Dodge Ram Pick-up (170 504 predaných áut, +18,2 %).
No najväčším skokanom za Q1 2021 je Toyota Yaris. Medziročne poskočila až o 71,2 % a teda poskočila až o 7 miest na 6. priečku. V marci 2021 získal Yaris titul Európske auto roka 2021 a za prvé tri mesiace ju kúpilo 168 077 ľudí. Len o málo menej sa darí typu Toyota Camry, ktorej predaj dosiahol 153 305 áut (+19 %). Ďalší pick-up, Chevrolet Silverado stratil 6,7 % a klesol až o 4 miesta s predajom 145 089 kusov. Prvým Európskym autom v celosvetových predajoch je na 9. mieste VW Tiguan (142 475 predaných áut, +18,3 %) a 10. miesto má Honda Civic (130 912 predaných áut, +7,6 %).
Najobľúbenejšie značky na svete
Toyota vedie svetový rebríček popularity značiek minimálne od roku 2010, odkedy Focus2Move uverejňuje globálne výsledky predaja. Na svetovom trhu má za Q1 2021 podiel 11,3 %. Volkswagen dosiahol 6,6 % a zákazníkom dodal 1,2 milióna vozidiel (+6,1 %). Na treťom mieste je Ford s 1,01 milióna predaných áut (-0,2%). Americká značka ako jediná v Top 10 predala v prvom štvrťroku 2021 menej ako rok predtým.
Do prvej päťky sa dostali aj Hyundai (950 730 predaných áut, +13,8 %) a Nissan (885 051 predaných vozidiel, +9,4 %). Na ďalších priečkach sa umiestnili Honda (862 105 predaných kusov, +13,6 %), Chevrolet (742 607 predaných automobilov, +1,2 %), Kia (658 573 predaných vozidiel, +3,2 %) a Mercedes (608 973 predaných áut, +12,9 %). Prvú desiatku uzatvára BMW, ktoré zaznamenalo veľmi vysoký nárast, až o 19,1 %, pri predaji 516 541 automobilov.
Najväčšie automobilové koncerny
Toyota Group je stále najväčším výrobcom áut na svete. Od januára do marca tohto roku dodali Japonci zákazníkom 2,3 milióna vozidiel (+7,9 %), čo im zabezpečilo podiel na trhu 12,6 %. II. miesto má koncern Volkswagen. Predal 2 milióny áut, o 6,9 % viac ako pred rokom. Nemecký výrobca mal v prvom štvrťroku trhový podiel 11,4 %. III. miesto v predajoch patrí Renault Nissan Alliance - 1,8 milióna automobilov, o 10 % viac ako rok predtým. Koncern Stellantis, ktorý vznikol 16. januára po zlúčení FCA a PSA, dosiahol predaj 1,8 milióna áut (+9,8 %).
Koncern Hyundai-Kia je 5. najväčší na svete
Hyundai-Kia skončila piata. Kórejčania predali 1,7 milióna áut, čo je o 11,2 % viac ako pred rokom. Zákazníci General Motors si kúpili 1,5 milióna automobilov (medziročný nárast o 15,1 %). Ešte v roku 2010 predával americký výrobca najviac automobilov na svete. Vďaka širokému portfóliu značiek a modelov si udržiaval náskok pred konkurenciou neuveriteľné dve desaťročia. Kvôli nízkej ziskovosti však GM obmedzil rozsah a modelový rad, predal značku Opel skupine PSA a uvoľnil tak cestu na vrchol Toyote a Volkswagenu.
Druhý americký výrobca, Ford Group, predal 1 milión automobilov, o 0,4 % menej ako rok predtým. Honda medziročne získala 14,3 %, zákazníkom poskytla 905 000 áut, zatiaľ čo dopyt po automobiloch Mercedes sa zvýšil o 13,8 % na 620 000. Rebríček Top 10 uzatvára BMW s výsledkom 587 000 automobilov (+17,2 %).
zdroj: Focus2move