Mirai veľa krásy nepobral, no to je iný príbeh.
Výsoká cena, malý dojazd a dlhý čas nabíjania
Za neprekonateľný problémy však nepokladá mizerný dojazd, vysokú nadobúdaciu cenu ani dlhý čas nabíjania. Elektromobily podľa neho nemajú šancu ani v prípade rýchlonabíjania, ktoré by kládlo enormné nároky na elektrickú sieť. „Ak by ste boli schopní nabiť za 12 minút auto, ktoré nadobudne dojazd 500 km, spotrebovali by ste pravdepodobne energiu potrebnú pre 1000 domov,“ uviedol Tanaka. Podľa jeho slov majú elektromobily na trhu len veľmi obmedzené miesto. Vhodné sú najmä na krátke jazdy počas dňa, ktorým predchádza celonočné nabíjanie.
Elektromobily sú vhodné len na krátke jazdy, rýchle nabíjanie enormne zaťaží elektrickú sieť. Vodík je preto, podľa Toyoty, lepšou alternatívou.
Využívaniu vodíkových áut bráni neexistujúca infraštruktúra.
Nie je prekvapením, že Tanaka, ako jeden z tvorcov vodíkovej Toyoty Mirai, vidí budúcnosť práve v tomto palive. Daný pohon bude slúžiť pri dlhších jazdách v budúcnosti. Jeho výhoda spočíva najmä v rýchlosti tankovania. „Samozrejme, existujú ešte prekážky, ktoré treba odstrániť, aby bol tento spôsob pohonu životaschopný,“ dodal Tanaka. Ide najmä o neexistujúcu infraštruktúru vodíkových čerpacích staníc.
Japonsko podporuje tvorbu takýchto zariadení štátnymi dotáciami. Stanovený cieľ, 100 čerpacích staníc do roku 2016, však pravdepodobne nedosiahnu. V plánoch Toyoty však stojí, že do roku 2020 chce ceny vodíkových áut dostať na úroveň naftovej konkurencie. Vďaka tomu by tieto autá mohli získať veľmi dobrý benefit podporujúci ich rozšírenie.
Zdroj: autoblog.com
Prečítajte si aj: Vodíková Toyota Mirai má v USA palivo zdarma