A ona sa naň nie len podobá, ale z neho aj vychádza. Soul mnohí zatracujú a nesprávne prirovnávajú k tvaru topánky. Ak je Soul topánka, tak toto je športová topánka, s ktorou Usain Bolt zvíťazil v šprinte na 100 metrov na olympiáde. Track’ster je čerešničkou na torte. Dizajnéri jednoducho Soulu dodali agresívne prvky, vylepšili ich, následne ich vylepšili a potom ešte vylepšili. Track’ster prirovnávajú k buldogovi, ktorý má zmeniť pohľad na športovú Kiu. Buldog to síce nie je, ale športová Kia áno! Oproti Soulu má Track’ster o 13 cm rozšírené blatníky s otvormi pre vzduch a rázvor 2570 mm (nárast o 20 mm).
Pri bližšom skúmaní zistíme, že zadnej časti chýbajú tretie dvere.
Koncept sa na prvý pohľad vyznačuje agresívnym dizajnom. Predok auta zdobí mohutný chladiaci otvor a guľaté svetlomety, ktoré sa tvária ako hmlovky. Ide však o denné LED svetlá. Pri výrobe predného nárazníka sa použilo karbónové vlákno. Zadná časť svojím dizajnom v ničom nezaostáva. Dominujú jej vysoko postavené oblúkové svetlá. Koncovky výfukov evokujú pocit, že z nich vyletí laserový lúč. Track’ster je lakovaný v červeno bielej kombinácii, ktorá ho sprevádza aj v interiéri.
Kia stojí na 19 palcových zliatinových kolesách, ktoré obúvajú pneumatiky Michelin Pilot Sport PS2 s rozmermi 245/40 vpredu a 285/35 vzadu.
Track’ster má oproti Soulu výkon vyšší o 66%. 184 kW (250 k) pochádza z dvojlitrového preplňovaného štvorvalca.
Vnútro auta zarazí najmä absenciou zadných sedadiel, ktorých miesto zabralo náhradné koleso a nástroje na opravu. V interiéri použili semiš a kožu. Mne osobne sa najviac páči volant, ktorý by Kia mohla v budúcnosti použiť aj v sériovej výrobe. Na vrchu palubnej dosky sú umiestnené ukazovatele teploty oleja a napätia batérie. Pod nimi je sedempalcová obrazovka s navigáciou a multimediálnym systémom. Koncept poháňa zážihový dvojlitrový preplňovaný štvorvalec s priamym vstrekovaním. Jeho výkon dosahuje 184 kW (250 k). Agregát je spojený so šesťstupňovým manuálom a výkon posiela na všetky štyri kolesá. Jazdné výkony Kia nezverejnila.
Semiš si našiel cestu na veniec volantu, výplne dverí a časť sedadiel.
Track’ster svoje športové zameranie dokazuje aj zníženým zavesením. Jeho podvozok upravili aj pre jazdu po okruhu. Brzdy konceptu dodala spoločnosť Brembo. Na predných kolesách sú namontované 356 mm kotúče a šesťpiestové strmene. Vzadu sa nachádzajú kotúče s priemerom 345 mm a štvorpiestové strmene. Stojí na 19 palcových kolesách. Kia uviedla, že s výrobou tohto konceptu nepočíta. Škoda. Track’ster ale určite ukazuje smer, ktorým sa automobilka bude v budúcnosti uberať. Aj keď je celkom jasné, že v radoch potenciálnych klientov by asi reálnych kupcov tohto auta nebolo...
Oproti bežnému Soulu je Track’ster širší o 13 cm. Rázvor sa zväčšil o 20 mm. Novinka sa predstaví na autosalóne v Chicagu.
Zadné sedadlá ustúpili rezerve a nástrojom na opravu.