Rok 2020 je rokom zmien. A hoci sa toto slovné spojenie často používa skôr v súvislosti s napredovaním a vývojom, v tomto prípade je situácia z dôvodu pandémie koronavírusu úplne opačná. Sprievodným javom momentálnej situácie je aj zrušenie všetkých hromadných akcií, vrátane veľkých autosalónov. Otázka však neznie, kedy sa vrátia, ale skôr, či sa vôbec ešte niekedy vrátia?
Stojí nás to veľké peniaze
K účasti na veľkých autosalónoch sa ešte pred nástupom koronavírusu skepticky vyjadrovali aj samotné automobilky. Tie si jednoducho spočítali, koľko ich stojí osobná účasť na každej akcii a rýchlo dospeli k názoru, že často ide o neefektívne vynaložené peniaze. V časoch bez internetu a online pripojení svoj význam samozrejme mali, dnes je však všetko inak. Stále viac automobiliek prichádza s taktikou postupného odhaľovania svojich noviniek ešte pred samotnou svetovou premiérou na autosalóne, na autosalóne preto nejde o žiadne prekvapenie. Pandémia koronavírusu navyše priniesla nový fenomén – virtuálne svetové premiéry.
Na takúto návštevnosť môžu autosalóny posledných rokov zabudnúť (fotografia parížskeho autosalónu z roku 2012).
Čo urobíme s Parížom?
Organizátori parížskeho autosalónu Mondial de l'autmobile okamžite zareagovali a vydali zaujímavé vyhlásenie. Nejde však o klasickú správu v zmysle, že sa autosalón pre rok 2020 ruší. Nechali si otvorené zadné dvierka a v ich oficiálnom vyhlásení sa doslova píše: „Vzhľadom na momentálnu vážnu situáciu a následné škody na hospodárstve automobilového priemyslu sa autosalón neuskutoční v pôvodnom formáte na tradičnom výstavisku Porte de Versailles.“ Organizátori sa tak pripravujú na nový formát výstavy, aký presne bude, však teraz nikto netuší. Každopádne, okrem aktuálnej pandémie ich k tomuto rozhodnutiu určite donútila aj biedna návštevnosť posledného ročníka organizovaného v roku 2018. Môžeme teda čakať prvý "Parížsky virtuálny autosalón"? Zatiaľ to vyzerá tak, že áno.