Jano_1987
28.04.21 20:19
J
@GaboKto potrebuje jazdiť, bude aj keď zdražie benzín. Bol som v Londýne, Frankfurte, Viedeň, či aj Malorka. Všade majú parkovaciu politiku. Čím viac parkovacích miest bude, tým viac ľudí príde. To je realita. V momente, keď človek bude musieť platiť za to, že auto použije 2x do roka peniaze, tak aspoň takého to odradí možno. A samozrejme zmiznú vraky. Známy býva kúsok bod Digital parku. Cez deň nezaparkuje, lebo tam všade na okolí parkujú zamestnanci Digital parku, pritom podzemné garáže zívajú prázdnotou. Prečo? Lebo treba platiť parkovné. Večer zase nezaparkuje, lebo tam je obrovské množstvo prenajatých bytov, kde proste v 3 izbáku sú 4-6 ľudia a každý prišiel autom v nedeľu večer a v piatok po obede odchádza. Do roboty nejazdia autom buď z dôvodu, že nemajú kde parkovať, alebo je to drahé (lacnejšie výjde električenka). Môžme sa baviť, že miest je nedostatok, ale kde ich získať? Podzemné garáže? Extra drahé, parkovacie domy? Tie nikto nechce, resp. chce, ale v takom štýle, že chcem parkovací dom, ale nie pred mojím domom. A keď to už je viac ako 25m od vchodu, tak to je ďaleko a to potom nechcem. Samozrejme má to byť zadarmo. V podmienkach Bratislavy napríklad, 1 podzemné podlažie čo sa týka nákladov sú cca 3-4 nadzemné podlažia pri stavbe. Bratislava je malé mesto. Podľa štatistiky čo nám ukazovali na škole, bežný Bratislavčan do nemá do roboty ďalej ako 12km. Priemer bol nejak 8,8km, 80% ľudí to má do 12km. Z konca Petržalky na koniec Dúbravky je to cca 17km, na koniec Rače cca 18km, do Vajnor cca 15km. To som dal totálny extrém cez celé mesto. Toto nie je Londýn, kde keď cestujete pod 60 minút, tak všetci pozerajú, že ako blízko k robote bývaš. Bratislava má príjemné podnebie, kde prakticky od marca do novembra sa dá jazdiť bikom v bežnom oblečení. Priemerná rýchlosť cyklistu je 15km/h. Trocha trénovaný človek (ak bude bicyklovať bežne, bude trénovaný) nemá problém jazdiť medzi 20-25km/h, čo znamená, že tých 12km do roboty je schopný spraviť tak za 30-45 minút s prehľadom. To je čas, ktorý tak či tak väčšina ľudí cestuje, alebo je dokonca ešte horší. Samozrejme nájdu sa výnimky. Ale pre drvivú väčšinu to platí. Dá sa jazdiť aj v zime, kúpite si kvalitnú zimnú bundu, v Decathlone za 50€, dáte pod to termoprádlo do -10°C vám zima nebude. Rukavice a zimné topánky. Ak je človeku veľa dať 50€ za cyklobundu, v sekáči za 5-15€ človek zoženie tiež kvalitnú bundu, síce nie z poslednej módy, ale bude fungovať. Sneh tu je pár dní do roka, dážď tak isto. Máme tu e-biky (do 5 rokov sa predpokladá, že budú tvoriť väčšinu predajov bicyklov), kolobežky. Je tu MHD (kto tvrdí, že je zastaralá a špinavá, tak v nej 30 rokov nesedel).
Nemusíme chodiť ďaleko. Viedeň má oveľa prísnejšiu parkovaciu politiku ako Bratislava, rušia sa pruhy pre autá, sú štvrte, kam sa autom dostane len domáci, napriek tomu je to mesto, ktoré pravidelné je v top 5 najlepších miest pre život v na svete. Londýn je najviac nepriateľské mesto voči vozidlám, čo poznám. Množstvo domácich síce má auto, ale do roboty chodia verejnou dopravou, lebo ísť autom je peklo.
Žiaľ väčšina Slovákov zaspala v 1985, neznášajú zmeny, sťažujú sa na všetko a všetko hneď hejtujú. Mám veľa známych, čo žilo a pracovalo v zahraničí, Anglicko, Nemecko, Taliansko, Francúzsko, USA, v Ázii Honkong, Singapur atď. a vrátili sa na Slovensko, nie preto, že museli, ale chceli. Žiaľ aj oni tvrdia, že podľa typického Slováka je v zahraničí aj tráva zelenšia. Niekedy áno. Ale má to zakaždým aj tienisté stránky, ktoré nikto už nehovorí. Aj jeden môj známy sa odsťahoval do Londýna, že super mesto, konečne nie diera, kde ani metro nemajú, nie ako Bratislava (pritom je z Krompách, v BA akurát tak študoval na výške). Prvý deň fotky ako super je to metro. Keď si po 3 mesiacoch odskočil na Slovensko, sme boli na pive, tak sa ho pýtam, že čo, ako metro? On že peklo to je, že cestou do roboty a z roboty bežne spraví 8-10 tisíc krokov, tak isto aj jeho známy. Že je teplo v tom metre. Som mu povedal, že počkaj na leto, zatiaľ máš len apríl. Aj on ako najväčší odporca BA MHD uznal, že je ozaj na úrovni napriek problémom. To je ten paradox. Väčšina ľudí čo kritizuje, že treba metro a chcú metro, keď im ho dáte, tak na týždeň, zistia, že to metro až tak úžasne nie je, starý dobrý autobus, či električka.
Odpovedať