Bočná silueta je veľmi príťažlivá

Vyzerá každopádne atraktívne

Tretia generácia od roku 2012 prichádza s niekoľkými vylepšeniami dizajnu, technológií a modernejších motorov. Rozmermi sa veľmi nelíši od predchodcu (prvá generácia prišla v roku 2000, druhá v 2006). Auto dlhé 4,94 m, široké 1,9 m a 1,47 m vysoké poskytuje dostatok priestoru pre cestujúcich i batožinu. Rozdiel je však badateľný v hmotnosti, ktorá je zredukovaná o 70 kilogramov. To má priamy vplyv i na spotrebu a emisie, ktoré klesli oproti predchádzajúcim modelom o 20%.

Ako isto viete, Audi prišlo s modelom allroad vlastne ako s terénnejšou verziou A6 Avant. Je teda o 6 cm vyšší. Rozpoznať sa dajú na prvý pohľad najmä lemovaním blatníkov a strešnými lištami. Zospodu pribudli ochranné panely podvozkových častí. V útrobách vozu sa pod kapotou ukrýva už spomenutý vylepšený motor. Audi v tejto terénnej verzii ponúka štyri agregáty. Zážihový je iba jeden - 3,0 TFSi. Zvyšné tri sú vznetové TDi. Tie sú tiež trojlitre s prepĺňaním a priamym vstrekovaním, a každý je vybavený Start-Stop systémom spolu s inovatívnym tepelným manažmentom.

Audi svoj dizajn už roky mení iba v detailoch

Audi svoj dizajn už roky mení iba v detailoch

Ako prvý si pozrime teda benzínový agregát. Motor 3,0 TFSi dopuje kompresor. Ponúka tak 228 kW (310 k) a 440 Nm. Akceleruje na 100 km/h za 5,9 s a max. rýchlosť je typicky nemecká - 250 km/h. Kombinovaná spotreba je vraj na 8,9 litra/100 km.


Tri varianty vznetových motorov produkujú výkony 150 kW (205 k), 180 kW (245 k) a 230 kW (313 k). Krútiaci moment začína pri najslabšej verzii na 450 Nm, stredná verzia dáva 580 a najsilnejšia až 650 Nm. Najmenej výkonná verzia si vypýta 6,1 litra/100km a emisie CO2 sú 152g/100 km. Na opačnej strane je twin-turbo 3,0 TDi s 313 koňmi a zaujímavým zvukom. Stovku zvládne aj za 5,6 s. Ako jediný z ponuky má 8 stupňovú prevodovku, ostatné motory sú spárené so sedem stupňovou dvojspojkovou prevodovkou S tronic. Prevodovky sú automatické s možnosťou ovládania radenia pádlami pod volantom. Pohon quattro na všetky štyri kolesá je, ako predpokladáte, permanentný. Okrem toho je tu však i celkom šikovný pomocník v ovládateľnosti. Vďaka novej generácii stabilizačného systému a tiež moderného torque vectoring diferenciálu, ktorý počas jazdy pribrzďuje vnútorné kolesá v zákrute, zároveň však nedovolí ich zablokovanie.

V ponuke sú tri dízle a jeden benzínový motor

V ponuke sú tri dízle a jeden benzínový motor

Allroad taktiež ponúka rôznych elektronických pomocníkov. Systém ACC monitoruje držanie bezpečnej vzdialenosti od auta pred vami. Adaptívny tempomat spolupracujúci s radarom vždy drží bezpečný odstup a v prípade potreby zabrzdí. Na dialnici zasa pomáha "lane assistant", ktorý stráži nechcenú zmenu jazdného pruhu. Nuž a v noci je Allroad schopný detekovať osoby pri vozovke a znížiť tak stres vodiča. Nemáte radi parkovanie? Pri ňom vám štyri kamery poskytnú prehľad ako ďaľeko sa môže auto ešte posunúť.

Podvozok je vybavený vzduchovým pružením, ktorý auto pri vysokých rýchlostiach priblíži k vozovke o 15 milimetrov. Naopak pri pomalej jazde po stisnutí tlačidla svetlá výška povyrastie o 35 mm. Ak je to málo, "lift mode" podvihne podvozok o ďaľší centimeter. Audi A6 Allroad jazdí na 18" kolesách s pneumatikami rozmerov 235/55. Cena A6 Allroad v slovenských predajniach začína na 56 680 Eur.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 4 obrázkov