Aby sme boli konkrétni, rovno môžeme dodať, že nová X1 je dlhá 4500 mm, má šírku 1845 mm a výšku 1643 mm. Rázvor sa zväčšil o 22 milimetrov, takže teraz má „malé“ BMW medzi nápravami 2692 milimetrov.

Auto je postavené na modulárnej platforme FAAR, ktorá sa stala základom aj pre vlani odhalenú dvojku Active Tourer a čoskoro ju nájdete aj pod novým Mini Countryman. Pretože ide o šasi s motormi uloženými naprieč, jednoduchšie verzie (s označením sDrive) budú mať poháňané len predné kolesá, inak ale počítajte, že prevládať budú varianty so systémom xDrive, teda štvorkolky.

Najslabším modelom bude benzínová X1 sDrive18i, s trojvalcom s objemom 1,5 litra naladeným na 136 koní a 230 Nm. Jeho dieselový ekvivalent sDrive18d bude mať naproti tomu štyri valce, objem dva litre, výkon 150 koní a najvyšší krútiaci moment 360 Nm. O stupienok vyššie bude stáť xDrive23i so systémovým výkonom 218 koní (204 k spaľovací motor + 19 k elektromotor) a xDrive23d (kombinovaných 211 koní).

Vyššie spomenuté motorizácie dorazia v prvej vlne, za nimi budú nasledovať dva plug-in hybridy, ktoré spoja benzínový trojvalec s výkonnejšími elektromotormi a batériou s kapacitou 14,2 kWh, ktorá by mala stačiť na dojazd v čisto elektrickom režime 78 až 89 kilometrov podľa metodiky WLTP. Základná X1 xDrive25e bude mať 245 koní a 477 Nm, výkonnejšia X1 xDrive30e rovnaký krútiaci moment ale 326 koní.

Všetky vyššie spomenuté motorizácie budú dostupné výlučne so sedemstupňovou dvojspojkovou automatickou prevodovkou Steptronic, takže na klasické radenie, respektíve manuál v novej X1 zabudnite.

Logicky to isté bude platiť tiež pre elektromobil iX1 xDrive30. Batériový variant budú poháňať dva elektromotory, pričom systémový výkon auta bude 313 koní a 494 newtonmetrov. O zásobovanie energiou sa budú starať články s využiteľnou kapacitou 64,7 kWh, ktoré podľa BMW stačia na akčný rádius od 413 do 438 kilometrov. Automobilka pre iX1 uvádza zrýchlenie na stovku za 5,7 sekundy a možnosť nabíjať auto maximálnym výkonom 130 kW.

Výrobu nového BMW preberie závod v Regensburgu a možno by sme si mohli ešte niečo povedať o jeho výbave. Automobilka sľubuje, že každý model bez priplácania dostane dvojzónovú klimatizáciu, dažďový senzor, parkovacieho asistenta s kamerou, kožou čalúnený volant i navigáciu. V štandarde budete mať tiež LED, ktoré za príplatok vylepšíte na adaptívne maticové diódy.

V základe máte potom sedemnástky, pre verzie xLine a M Sport osemnástky, BMW vám však za doplatok kľudne dodá i 20-palcové disky. Ak si objednáte M paket, dostanete tiež iný prevod riadenia a o 15 mm znížený podvozok.

V interiéri nájdete veľký zakrivený displej spojený z dvoch obrazoviek s uhlopriečkou 10,25 a 10,7 palca, ale tiež takzvanú „plávajúcu“ lakťovú opierku prevzatú z Active Tourera. Na palube máte aj štyri porty USB-C, dve dvanásťvoltové elektrické zásuvky a za príplatok i športové elektricky ovládateľné sedadlá.

Tie zadné sú delené v pomere 40:20:40, majú nastaviteľný sklon operadiel a za nimi je batožinový priestor so základným objemom 540 litrov. Sklopením zadnej lavice dostanete až 1600 litrov a ak vám to bude málo, môžete využiť elektricky ovládateľné ťažné zariadenie pre prívesný vozík.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 24 obrázkov
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 21 obrázkov

zdroj: BMW