Prednárazový bezpečnostný systém (PCS)

Prednárazový bezpečnostný systém (PCS) pomáha vodičovi nehodám predchádzať, prípadne maximálne eliminovať ich následky.

AKTÍVNA BEZPEČNOSŤ

 

Prepracovaný prednárazový bezpečnostný systém (PCS) pomáha vodičovi nehodám predchádzať, prípadne maximálne eliminovať ich následky. Súčasťou systému PCS je radar pracujúci v pásme milimetrových vĺn, ktorý sníma prekážky pred vozidlom, a to aj pri prejazde zákrutou. PCS svojím zásahom pomáha vodičovi s brzdením v núdzových situáciách, a pokiaľ hrozí bezprostredná nebezpečná kolízia, systém predkolízneho brzdenia aktivuje brzdy automaticky, aby rýchlosť v momente nárazu bola čo najnižšia.
Systém pri monitorovaní slepých uhlov (BSM) využíva radarové snímače zabudované v zadnej časti vozidla k detekcii predbiehajúcich vozidiel vo vedľajších pruhoch. Na vozidlá, ktoré nie sú vo vonkajších spätných zrkadlách vidieť, systém automaticky upozorňuje vodiča pomocou kontrolky v príslušnom spätnom zrkadle.

Európskou premiérou automobilky Lexus je nový výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) monitorujúci pohyblivé prekážky za vozidlom v priečnom smere, ktorý využíva radarové snímače systému BSM k upozorňovaním vodiča na blížiace sa vozidlá, napr. pri cúvaní z parkovacieho miesta.

Automatické diaľkové svetlá (AHB) napomáhajú k čo najlepšej viditeľnosti v noci tým, že automaticky prepínajú na stretávacie svetlá v momente, keď kamera zaznamená vozidlo idúce vpredu v rovnakom pruhu alebo vozidlo prichádzajúce v protismere.
Systém varovania pred opustením jazdného pruhu (LDA) pomáhajú zabrániť nechcenému opusteniu z jazdného pruhu v situáciách, kedy vodič mení jazdnú dráhu bez znamenia o zmene smeru jazdy, napr. pri mikrospánku, nepozornosti a pod.
Systém kontroly tlaku v pneumatikách s identifikáciou kolesa (AL-TPWS) zobrazuje hodnoty tlaku v každej pneumatike. Pokiaľ systém zistí podhustenie niektorej pneumatiky, AL-TPWS jasne ukáže, ktorá z pneumatík vykazuje nedostatočný tlak.
Tou čerešničkou na torte bude ale najmodernejší systém integrovaného riadenia dynamiky vozidla (VDIM) ktorý spája systémy aktívnej bezpečnosti – ABS, elektronické rozdeľovanie brzdnej sily (EBD), systém riadenia trakcie (TRC) a systém riadenia stability vozidla (VSC) s elektrickým posilňovačom riadenia (EPS) s cieľom zlepšiť dynamické parametre, riadenia trakcie a stabilitu vozidla.

Výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert)

Výstražný systém RCTA (Rear Cross Traffic Alert) monitorujúci pohyblivé prekážky za vozidlom v priečnom smere

PASÍVNA BEZPEČNOSŤ

 

Nové ISko bolo navrhnuté tak, aby konkurentov v danej triede zatienilo, keď príde k debate na tému bezpečnosť. Či už v prípade čelného nárazu, čelného stretu s presahom, bočnej kolízie alebo nárazu do vozidla zozadu.

Svoj veľký podieľ na tomto má aj široké nasadenie vysokopevnostnej a ultra-vysokopevnostnej ocele v rámci celej štruktúry karosérie.
Jednou z noviniek je aj novo navrhnutá aktívna kapota. Tá automaticky vytvára voľný priestor k pohlteniu nárazovej sily pri strete s chodcom, aby bolo možné ponúknuť čo najnižší čelný profil vozidla a súčasne zaistiť optimálnu ochranu chodcov. Podobné riešenie svojho času priniesil aj Jaguar XK.

Lexus IS je navyše vybavený celkovo ôsmimi airbagmi SRS; čelnými airbagmi SRS s dvojstupňovým plnením, kolennými airbagmi SRS na strane vodiča a predného spolujazdca, bočnými airbagmi SRS vpredu aj vzadu, rovnako tak ako hlavovými airbagmi SRS pre predných a zadných cestujúcich.

Aktívna kapota

Aktívna kapota automaticky vytvára voľný priestor k pohlteniu nárazovej sily pri strete s chodcom.

Tak čo, presvedčilo vás nové IS? Otázkou je, ako na toto odpovedia klienti, ktorým, súdiac podľa reakcií, je zatiaľ nový dizajn jemne proti srsti. Ale možno je to len otázka času...