Kotúče s vnútornou ventiláciou sú perforované. Ich vlnový tvar prispieva k zníženiu hmotnosti o 2,5 kg.
Poďme rovno k veci a rozoberme si motor. Osemvalcový motor s atmosférickým nasávaním má objem 4136 cm3 litra. Najvyšší výkon 331 kW (450 k) je dostupný pri 8250 otáčkach. Maximálny krútiaci moment 430 Nm leží v pásme otáčok od 4000 do 6000. Litrový výkon motora FSI je teda 79,5 kW. Výkonová hmotnosť má hodnotu 5,4 kg/kW.
S touto výbavou má RS 4 Avant zrýchlenie na 100 km/h za 4,7 sekundy. Maximálna rýchlosť je tradične limitovaná na 250 km/h. Na želanie môže Audi jazdiť až 280 km/h. Priemerná spotreba oproti predchádzajúcej generácii údajne klesla o 26 % na 10,7 l/100km.
V8 s uhlom radov valcov 90 stupňov váži 216 kg. Keď som sa už pustil do detailov, spresním aj vŕtanie a zdvih- 84,5 x 92,8 mm. Vysoké otáčky motora krotí dvojspojková prevodovka S tronic. Posledný 7 stupeň má kvôli zníženiu spotreby dlhé sprevodovanie.
Špeciálnou funkciou prevodovky je Launch Control, ktorý umožňuje extra rýchle štarty. Úplnou samozrejmosťou je pohon quattro. V prípade potreby môže medzinápravový diferenciál rozložiť až 85% výkonu na zadnú alebo 70% na prednú nápravu.
V prípade záujmu môže Audi novú RS 4 Avant obohatiť o športový diferenciál. Ten bude aktívne krútiaci moment rozdeľovať na jednotlivé kolesá. Tvorí ho štandardný diferenciál, ktorý má na každej strane prídavné planétové prevody z troch ozubených kolies.
Vodič, ktorý sa tomuto autu dostane za volant, si užije nový elektoromechanický posilňovač riadenia a dynamicky vyladený podvozok. Karoséria je k asfaltu bližšie o 20 mm. Audi ponúka aj športový podvozok so systémom Dynamic Ride Control (DRC).
Vysokootáčkový motor, športový podvozok, pohon quattro a iné robia z RS 4 Avant raketu na kolesách, ktorá navyše odvezie poriadny náklad.
Kryty hláv valcov motora sú lakované červenou farbou. Na zbernom nasávacom potrubí môže byť na želanie karbónový obklad.
Štandardne RS 4 Avant stojí na 19 palcových 10 lúčových zliatinových kolesá, ktoré môže za príplatok vymeniť za 20 palcové. Za nimi sú brzdové kotúče vlnového tvaru. Vpredu majú priemer 365 mm a vzadu 324 mm.
Audi RS 4 Avant narástlo o 20 mm na celkovú dĺžku 4719 mm. Tretia generácia je širšia o 24 mm (1850 mm) a nižšia o 20 mm (1416 mm). Je úplne normálne, že toto Audi má dynamické a ostré línie. Predné svetlá poskytli priestor aj pre denné LED svietenie.
Bočná strana púta najmä hranatými nadstavcami prahov a rozšírenými blatníkmi. Kryty spätných zrkadiel sú z matného hliníka. Vzadu je doma veľký difúzor, prepracovaný nárazník a LED svetlá. Výrobca ponúkne 8 rôznych druhov farieb a ďalšie možnosti individualizácie. Nové Audi má celkom slušný koeficient aerodynamického odporu len 0,34.
Audi do svojej novinky plánuje sériovo montovať systém regulácie jazdnej dynamiky Audi drive select.