Jano NR
27.07.20 14:17
ľ
Je to ako vždy, občas sa v médiách objavy článok v ktorom sa tvrdí, že zlý šoféri kamiónov obchádzajú diaľnice a spoplatnené cesty prvej triedy po neplatených dvojkách a trojkách a ničia ich. Tentoraz sa ozval trnavský kraj. Zaujimalo by ma či to majú nejak podložene? O ktoré cesty sa jedná? Kolko kamiónov na nich skontrolovali a koľko z nich bolo na tých cestách nelegálne? Ale to sa nikdy nedozviem a myslím si, že sa to nedozvie nikto, pretože take kontroly asi nikdy neprebehli. Údaje o kamiónoch nelegálne krizujucich neplatené cesty vychádzajú vždy len z pocitov a hlavne s toho, že je snaha spoplatniť vždy a všetko. Podľa mna je pravda trochu inde. Slovensko je veľmi ťažká krajina na jazdenie s kamiónom. Kamiónové GPS, kde si nastavíte hmotnosť, výšku a dĺžku vášho auta vam na Slovensku nepomôže. Všetky cesty druhej a tretej triedy sú pre tranzit nad 12 ton zakázané. Šofér kamióna Ladoňň tu napríklad tvrdí, že on by všetky cesty druhej a tretej triedy na Slovensku spoplatnil. Mne osobne to je jedno, ja ako šofér kamióna to neplatím, ale aj tak ma názor šoféra kamióna Ladoňňa zaráža. Ako šofér kamióna si určite musel všimnúť jednu vec. A tá vec je unikátna v celej EU. Na Slovensku žiadny kamión naložený na plnú váhu ( 40ton) totiž legálne jazdiť nemôže. Skoro nikde. Na Slovensku existuje len pár ciest kde 40tonovy kamión prejde nejakú dlhšiu vzdialenosť bez toho, aby neporušil nejaký hmotnostný zákaz a aj to asi len po diaľniciach. Na všetkých cestách prvej triedy je vždy nejaký most, ktorý jazdu naloženého kamiónu zakazuje. Po Slovensku sa s kamiónom legálne nedá jazdiť nikde. Článok je o Trnavskom samosprávnom kraji. Práve tento kraj je ukážkovým príkladom toho, že na každej ceste prvej triedy je most, ktorý kamión legálne neprejde. Len ak by jazdil poloprázdny. Zvyčajne sa na to kašle, nikto to nedodržuje a nikto to nekontroluje. Keby sa to malo dodržiavať a kontrolovať, tak nákladná doprava na Slovensku skolabuje behom jedného dňa. Ako sa o cesty stará trnavský kraj je pekne vidieť na ceste prvej triedy na moste v Hlohovci. Je tam zákaz nad 12ton a keďže je most cez Váh v dezolátnom stave, tak zákaz kontroluje mestská polícia a šoférom kamiónov dáva pokuty 200eur. Obchádza je pre cudzincov veľmi zle značená, komplikovana a veľmi dlha po cestách druhej triedy. ......Tieto články o tom ako na Slovensku zlý šoféri kamiónov porušujú zákazy a obchádzajú platené cesty sú dobre len pre tých, čo sa tomu nerozumejú. Pravda je niekde inde, ak by na Slovensku šoféri kamiónov neporušovali zákazy, tak by nákladná doprava na Slovensku kompletne
skolabovala.
Odpovedať