Nils Bohlin za svoje dielo a vývoj trojbodového bezpečnostného pásu získal mnoho medzinárodných ocenení. Mnoho ľudí sa snažilo s ním prísť aj do osobného kontaktu, keď si uvedomili, že za záchranu života pri dopravnej nehode vďačia jeho vynálezu
Počas druhej polovice 50. rokov dvadsiateho storočia značka Volvo vyvinula viacero technických riešení, ktoré mali ochrániť posádku vozidla pred nárazom na vnútorné časti kabíny v prípade nehody, alebo znížiť dôsledky takýchto nárazov: teleskopický stĺpik riadenia, čalúnenú prístrojovú dosku a kotviace body pre diagonálne bezpečnostné pásy na predných sedadlách. Značka Volvo začala už v roku 1957 štandardne vybavovať svoje vozidlá kotviacimi bodmi pre dvojbodové bezpečnostné pásy, no tieto takzvané "diagonálne pásy" nemali požadovaný potenciál pre ďalší vývoj, o ktorý sa výrobca usiloval. Dôvodom bolo, že spona pásu bola umiestnená presne vo výške hrudného koša sediacej osoby. Kvôli tejto polohe spona spôsobovala poškodenie mäkkých orgánov namiesto toho, aby ich chránila. Prezident značky Volvo Engellau mal tiež osobnú skúsenosť s následkami dopravnej nehody. Jeden z jeho blízkych príbuzných zahynul pri dopravnej nehode, hoci použil dvojbodový bezpečnostný pás. Preto dostal Bohlin zadanie vyvinúť lepšiu alternatívu. Bohlin veľmi skoro pochopil, že aj horná aj dolná časť tela musí byť dokonale zafixovaná na sedadle, jedným popruhom cez prsia a druhým okolo bedier. Najväčšou výzvou bolo nájsť riešenie, ktoré by umožňovalo jednoduché používanie a zapínanie iba jednou rukou.
Práca v roku 1958 vyvrcholila patentom, ktorý Nils Bohlin získal za trojbodový bezpečnostný pás. Jeho dizajn je do dnešných dní neprekonaný: pás tvorí vodorovný bedrový pás, spojený s diagonálnym hrudným pásom, prebiehajúcim naprieč hornou časťou tela. V spodnej časti je pás pripevnený vedľa sedadla, v hornej časti na strednom stĺpiku karosérie. Pás v podobe ležatého písmena „V“ mal zámok na podlahe vozidla v strede kabíny. Takto koncipovaný bezpečnostný pás zostával pevný a nepovoľoval pod zaťažením. To predstavovalo zásadný rozdiel oproti predchádzajúcim návrhom trojbodových pásov s popruhmi prebehajúcimi v tvare písmena „Y“ (Griswold). Pás, ktorý navrhol Bohlin, teda predstavoval skôr geometrickú optimalizáciu než revolučnú novinku, pretože v tom období sa už používal aj dvojbodový (bedrový) bezpečnostný pás. Nový typ trojbodového bezpečnostného pásu sa okamžite rozšíril do celého sveta pretože značka Volvo sprístupnila patent pre všetkých automobilových výrobcov.