Automobilový priemysel rozhodne nezažíva príjemné obdobie. Prechádza transformáciou z áut so spaľovacími motormi na elektromobilitu, čo výrobcom z pokladníc odčerpáva nemalé finančné prostriedky a zároveň bojuje s krízami na viacerých frontoch. Či to je pandémia (v Ázii znova naberá na sile), nedostatok polovodičov, či najnovšie rôzne sankcie súvisiace s vojnovým konfliktom na Ukrajine. Dôsledkom situácie je nevyhnutnosť šetriť kde sa len dá, čo sa prejavuje aj zužovaním sortimentu ponúkaného samotnými automobilkami. Cieľom je zjednodušiť prácu a zefektívniť výrobné procesy.

Prvá, vtedy ešte výlučne trojdverová Fiesta sa objavila v roku 1976.

Končí bez náhrady

Ford oznámil, že po 46 rokoch už nebude ponúkať trojdverovú Fiestu. Po prehodnotení preferencií zákazníkov dospeli stratégovia Fordu k rozhodnutiu, že sa automobilke výroba tejto karosárskej verzie vzhľadom na celkové predajné počty nevyplatí a musí skončiť. Ford bol pritom jedným z posledných výrobcov, ktorí v tomto segmente ešte zostávali pri trojdverovej koncepcii. To, čo bolo kedysi bežným štandardom triedy dnes už nikto neponúka a aj pri športových derivátoch svojich áut už automobilky ponúkajú skôr päťdverovú koncepciu. Päťdverová Fiesta v ponuke zostáva, aj nad ňou sa však pomaly sťahujú mraky. Záujem o ňu upadá a Ford svoje aktivity smeruje skôr ku crossoverom a kompaktným SUV. Je tak možné, že po Mondeu sa Ford nakoniec vzdá aj ďalšieho legendárneho modelu v ponuke.

zdroj: Motor1, Auto Express

Päťdverová Fiesta Active je reakciou Fordu na vzrastajúcu popularitu malých crossoverov.