Na novinku od BMW sa už tešilo mnoho záujemcov o auto. Po odhalení prvých obrázkov som zostal trocha v pomykove. Dizajn síce ide v šľapajach väčších BMW 5 a 7, nedokončený dizajn pôvodných Angel Eyes (obrysových a denných svetiel) spolu s výrezom zo spodnej časti svetla mi príliš neinklinuje. Spojené ľadvinky však nie sú pre mňa ničím výnimočným, BMW ich predsa v minulosti používalo dosť často (aspoň takmer spojené), rozdielom sú len najnovšie typy, kde sú bez stredného rozdelenia (to vyzerá naozaj na štýl Kie). Tu to však nehrozí.
Dizajn by som teda preskočil, bol predsa popísaný aj v minulom článku. Dôležitou novinkou sú technické parametre. Ak teda začneme pri svetlách, tie našťastie zostávajú v sérii LED-kové, ako to už malo posledné BMW 3 od faceliftu. Za príplatok budú LED-ky s rozšírenými funkciami a hlavne laserové svetlá pre diaľkový režim. Tie BMW napríklad stále neponúka pre väčšiu 5ku, ale menšia 3ka s nimi prichádza. Povedal by som, že ide o prvé laserové svetlá v tejto triede.
Ďalšou zmenou je zlepšená aerodynamika, keď v prípade verzie 320d klesla hodnota cx z 0,26 na 0,23. Za to vďačí napríklad aktívnym klapkám, alebo takmer kompletne zakrytému podvozku. Do batožinového priestoru naskladáte 480 l batožiny. V sériovej výbave bude rádio Professional. Zväčšili tiež displeje, ten pred vodičom z 2,7 na 5,7 palca a ten v strede z 6,5 na 8,8 palca. V opcii bude plne digitálny prístrojový panel s uhlopriečkou 12,3 palca a stredový displej s uhlopriečkou 10,25 palca. V novinke budete mať na výber tiež nový operačný systém pre iDrive vo verzii 7.0
Novinka bude môcť mať aj laserové svetlomety.
Celé auto je voči predchodcovi dlhšie o 85 mm (teraz 4 709 mm) a o 41 mm dlhšie v rázvore (teraz 2 851 mm). Narástlo tiež do šírky o 16 mm na 1 827 mm a do výšky o 1 mm na 1 442 mm. V priemere je o 55 kg ľahšie voči predchodcovi. Na začiatku predaja bude k dispozícii 6 verzií. Vznetové 318d, 320d, 320d xDrive a 330d, zážihové 320i a 330i. Všetko štvorvalce (okrem 330d), slabší diesel s 110 kW a 320 Nm, silnejší štvorvalec diesel s 140 kW (190 k) a 400 Nm. Slabší benzín s 135 kW (184 k) a 300 Nm, silnejší benzín s 190 kW (258 k) a 400 Nm. Najsilnejšie 330d bude mať 195 kW (265 k) a 580 Nm. Okrem 318d a 320d budú mať zvyšné verzie v sérii 8-stupňový automat, 318d a 320d budú v sérii s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou a 8-stupňový automat bude za príplatok. Aj tu však predpokladám v priebehu produkcie k vypusteniu manuálnej prevodovky z ponuky.
Neskôr, na začiatku budúceho roka prídu do ponuky aj verzie 330e a obzvlášť radový zážihový šesťvalec M340i xDrive s 275 kW (374 k) a 600 Nm. Už v tejto verzii zrýchli novinka na 100ku za 4,4 sekundy, čo je hodnota veľmi blízka minulej generácii M3. Uvidíme, kam sa posunie budúca generácia M3. Začiatok uvedenia na trh bude celosvetovo 9. marca 2019. Cena v Nemecku začína na 37 850 eur. Napríklad 330d začína od verzie Advantage na takmer 50 tisíc eur.