Prvý dvojrúrový tunel na Slovensku

Pôvodne mal byť prvý dvojrúrový tunel neslávne známy a riadne vytunelovaný tunel Branisko. Je márne a naivné čakať, že by z oblužnej druhej rúry niekedy urobili plnohodnotnú samostatne fungujúcu vetvu. Sitina je preto prvý dvojrúrový tunel u nás. Je na úseku bratislavskej diaľnice D2 Lamačská cesta - Staré Grunty. Razený bol rakúskou tunelovacou metódou, pričom dĺžka pravej rúry je 1 440 m a ľavej 1 415 m. V každej tunelovej rúre je 9 SOS kabín, 5 priečnych prepojení (únikových ciest), 2 núdzové zálivy a 10 prúdových ventilátorov. Plánované odstávky prebiehajú dvakrát ročne, a to na jar a na jeseň, keď sa realizuje pravidelná údržba tunela. Tieto práce v tuneli sú plánované v nočných hodinách a trvajú približne tri dni.

Tunel Sitina je súčasťou diaľnice D2, ktorá je súčasťou Medzinárodnej cestnej siete E, Transeurópskej magistrály TEM ako aj Multimodálneho koridoru TEN-T.

Vymenili centrálny mozog ľudstva - pardón tunela :)

Vo februári tohto roku bol v tuneli vymenili centrálny riadiaci systém za modernejší a flexibilnejší s možnosťou prepojenia na inteligentný riadiaci systém dopravy v rámci obchvatu. Pri novom centrálnom riadiacom systéme sme sa zamerali hlavne na modernizáciu a implementáciu nových technických predpisov s cieľom možnosti integrovať do nového centrálneho riadenia líniové riadenie dopravy. Zároveň tento nový centrálny riadiaci systém je otvoreným systémom s možnosťou ľubovoľného rozširovania bez potreby generálnej výmeny do budúcna.

zdroj: NDS