Čas tlačí kvôli Strečnu: Cesta je preťažená, hrozí pád skál
Žilinská županka Erika Jurinová považuje termín otvorenia Višňového na konci roka 2025 za otázny. Sama podľa svojich vyjadrení vníma problémy na stavbe, ktoré môžu sľubovaný dátum ohroziť. Riziká sa týkajú práve tunela Višňové, zatiaľ čo pri zvyšku diaľnice práce postupujú.
V jednej z rúr Višňového našli trhlinu, čo priznal medzičasom už aj štát. Otázkou je, ako rýchlo sa to podarí vyriešiť.
Minister dopravy Jozef Ráž uviedol, že zvažujú aj to, že by sprejazdnili načas - v skoršom termíne - len jednu rúru tunela, no to by neumožnilo premávku v oboch smeroch. Keďže obojsmerné riešenie neprichádza do úvahy, autá z jedného smera by museli naďalej chodiť pod Strečnom a aspoň pre druhý smer by bola sprístupnená nová diaľnica.
Pod Strečnom by zároveň prebiehali dopravné obmedzenia a cesta by bola prejazdná len v jednom smere, a to kvôli potrebným úpravám skalného brala, aby sa zabránilo ďalším zosuvom ako pred pár mesiacmi.
Višňové možno bude pripomínať tunel Branisko. Len dočasne
Podľa informácií zdroja Hospodárskych novín budú musieť tunel Višňové v konkrétnej časti vybúrať, aby dokázali deformáciu vyriešiť. Tá mala mimochodom vzniknúť ešte predtým, ako na (pôvodne spackanej) stavbe začala pracovať stavebná firma Skanska.
Zdroj denníka HN zároveň očakáva, že tunel Višňové bude kompletne sprevádzkovaný vraj až v prvej polovici roku 2026. Ak by bolo Višňové sprevádzkované vo verzii s jednou rúrou, podobalo by sa to na situáciu na tuneli Branisko. Ten je v prevádzke pre motoristov len s jednou rúrou, hoci pre oba smery premávky.
Čo sa týka optimistickejších správ, štát nateraz hlási, že aspoň ďalší úsek D1 vo výstavbe Hubová – Ivachnová nemá výraznejšie problémy. Postupuje sa podľa aktuálneho plánu a mal by byť otvorený na konci budúceho roka bez meškania.