Na obálke knihy "Dejiny automobilových pretekov" bol borec Clay Regazzoni
Celkovo má kniha 456 strán textu a 88 strán obrázkov, teda dosť na to, aby vás to na nejaký čas úplne pohltilo. Ja sám som ju čítal ako 17ročný a dodnes si to presne pamätám - boli sme na dovolenke pri mori, lenže mňa tak zaujal obsah tohto skvostu, že mi razom žiadne kúpanie vo vlnách Jadranského mora nechýbalo. To podstatné sa totiž dialo priamo v knihe!
Od toho momentu som poznal všetky tie slávne mená sveta Grand Prix, teda tie do roku 1979, keď sa kniha dokončovala, aby o rok mohla výjsť von. Mojím novým automobilovým hrdinom sa stal (a doteraz ním je) istý talian menom Tazio Nuvolari.
Z dnešného pohľadu je táto kniha fascinujúca najmä z jedného pohľadu - v dobe, keď slovo Ferrari znamenalo nadávku a urážku pracujúceho ľudu, v dobe, keď neexistoval internet ako ho poznáme dnes, v dobe, keď sa informácie zháňali neskutočne ťažko, dokázal Miloš Skořepa dať dokopy knihu, ktorá z pohľadu spracovania a hĺbky informácií presahovala čokoľvek, čo sa v tom období urodilo. A to sa nebavíme len o socialistickom bloku! Oficiálny popis obsahu knihy znel: "Encyklopédia podáva dejiny automobilových pretekov - slávni pretekári, slávne značky, chýrne okruhy. Dobrodružná cesta vývoja automobilového športu od prvých samohybov až po dnešné supervozidlá, kniha oživuje najdramatickejšie súboje a najväčšie drámy... "
Tak čo, chcete ju? Ako novú ju už, samozrejme, nekúpite. Avšak načo máme antikvariáty? Skúste pohľadať na nete, určite ju niekde vyňúrate za pár drobných, napríklad tu.