Porsche 911 Targa existuje od roku 1965

Mohutný oblúk nad posádkou, ktorý verziu Targa definoval na prvej generácii v roku 1965, je evidentný aj na type 992. A rovnako ako v predošlej generácii sa aj tu strešný panel elegantne založí pod rozmerné zadné okno. Keď je 911 Targa zavretá, je to s komfortom plnohodnotné kupé. Keď je strecha preč, je to mimoriadne bezpečný roadster. Proces otvorenia trvá len 19 sekúnd a je realizovateľný aj počas jazdy.

Biturbo B6 motory sú hotové skvosty techniky

Rovnako ako všetky generácie Porsche 911 je aj tento model poháňaný výlučne plochými 6-valcami. V tejto generácii už len prepĺňanými. Na teraz základná verzia 911 Targa 4 má biturbo B6 motor s 283 kW (385 k) čo je o 15 k viac ako mala 911 Targa 991. Tento motor ponúka 450 Nm v bláznivo širokom spektre 1500 - 5000 ot. To je viac než slušný základ. S príplatkovým Sports Chrono balíkom dá stovku za 4,2 s, čo je o 0,1 skôr ako predchodca a zvládne 289 km/h. Model s veľkým S v názve má rovnaký motor vyladený na 331 kW (450 k), teda o 30 k viac ako mal predchodca. Ponúkne 530 Nm od 2300 - 5000 ot. Aj tento model zrýchli na stovku o 0,1 s skôr ako predchodca. Čiže za doslova dych berúcich 3,6 sekundy a nepatrne dokáže prekročiť 300 km/h.

8-st. automat a inteligentný pohon oboch náprav

Väčšina klientov tohto modelu nepochybne siahne po skvelej 8-st. automatickej 2-spojkovej prevodovke PDK. Alternatívou však je aj novo vyvinutá 7-st. manuálna prevodovka. Pre ľahší každodenný život v meste je vďaka Smartlift prednú časť možné v meste naprogramovať a pre ľahšie prekonávanie prekážok dvíhať. 

Bohatšia základná výbava

911 Targa je aj v rámci typového radu Porsche 911 niečo špeciálne. Preto má aj bohatšiu základnú výbavu. Napríklad elektronicky ovládané adaptívne pruženie PASM, ktoré pracuje automaticky, alebo mu navolíte jeden z dvoch režimov. Modely Targa 4S majú sériovo špeciálny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu PTV plus. Pre Targu 4 je PTV plus za príplatok. Keďže Targa vždy bola ešte viac vhodná pre celoročné použitie, rovnako ako kupé a kabrio je aj táto vybavená inovatívnym režimom Wet mode. A rovnako ako ostatné modely generácie 992 má aj Targa 4 a 4S zmiešané obutie s pneumatikami rozmerov 235/40 ZR 19 a 295/35 ZR 20. To je základ. Za príplatok sa ide ešte o palec vyššie na 245/35 ZR 20 a 305/30 ZR 21. 911 Targa 4 má vpredu aj vzadu rovnako veľké kotúčové brzdy 330 mm s jednoliatymi 4-piestikovými strmeňmi. Model S má vpredu aj vzadu kotúče priemeru 350 mm so 6-piestikmi vpredu a 4 piestikmi vzadu. Samozrejme, aj pre tieto modely je možné objednať špeciálne nešpinivé brzdy so šedými strmeňmi známe ako PCCB - Porsche Ceramic Composite Brake.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 9 obrázkov