Spracovanie rôznych predajných štatistík sa ukazuje ako veľmi užitočný nástroj podpory predaja rôznych produktov. Autá pochopiteľne nie sú výnimkou. So zaujímavým porovnaním prišiel dovozca značky Škoda na Slovensko. Zistil totiž, čo si pri výbere nového auta najčastejšie vyberú slovenské ženy. Tie dnes tvoria až tretinu všetkých kupujúcich a ich podiel sa na úkor mužov z roka na rok zvyšuje. Ich priority a želania preto hrajú stále dôležitejšiu úlohu. Štatistiky pritom prezradili ešte viac.
Jednu modrú, poprosím!
Výbava Ambition, lak s odtieňom modrá Energy a prepĺňaný trojvalec 1.0 TSI s manuálnou prevodovkou pod prednou kapotou – to sú základné ingrediencie, ktoré si na Slovensku najčastejšie navolia do nového auta slovenské ženy. Aspoň takto to vyplynulo zo štatistík spoločnosti Škoda Auto Slovensko. „Kúpa auta už nie je zásadnou dominanciou mužov. Ženy sa čoraz častejšie púšťajú samostatne aj do tejto oblasti a vyberajú si vozidlo, ktoré vyhovuje ich potrebám a nárokom. Podľa štatistík tak bolo najpreferovanejšie vozidlo našich klientok modrá Fabia v základnej Ambition výbave s benzínovým motorom a manuálnou prevodovkou, “ potvrdzuje Zuzana Kubíková zo spoločnosti Škoda Auto Slovensko. "Emancipáciu žien pri výbere auta vnímame ako pozitívny trend," dopĺňa ďalej Kubíková.
Janky, Zuzky, Márie...
A akú farbu volia zákazníčky, ktoré modrú veľmi nemusia? Podľa škodovky sú to biela, sivá a až na štvrtej pozícii červená. V prípade voľby manuálnej prevodovky sú na tom preferencie žien veľmi podobné ako u mužov a stále volia radšej manuálnu, než automatickú prevodovku. A ak im nestačí Fabia, druhou voľbou v poradí je Kamiq. V Škoda Auto Slovensko zároveň prezradili, že ich zákazníčky sú najčastejšie nositeľkami mien Jana, Mária, Katarína a Zuzana.
zdroj: Škoda Auto
Odpovedalo 118 ľudí