Ultima Evolution nahrádza staršiu Ultimu GTR
Držte si klobúky, prichádza Ultima Evolution. Najsilnejšia verzia má až 1020 k a v zrýchlení potrápi nejeden supercar.
Nová Ultima Evolution vychádza z rovnakého dizajnu, ako doteraz vyrábaná Ultima GTR a otvorená verzia Can-Am. Akurát vylepšili kopec vecí, napríklad pevnejšie šasi, presnejšie diely, kvalitnejšia farba a lakovanie, optimalizovaná ergonómia, LED svetlá, viac karbónových dielov, vylepšená aerodynamika, kvalitnejší interiér... Je toho veľa a musíme uznať, že chlapci v Ultime sa snažili.
Nebude chýbať ani otvorená Ultima Evolution Convertible
Všetko je to fajn, ale nesmieme zabudnúť na jednu vec, ktorou je Ultima výnimočná, pomer výkonu k hmotnosti. Do stredu Evolution montujú Chevrolet V8, najmenší a najslabší 6,2 l poskytne 350 k, zatiaľ čo najsilnejší 6,8 l kompresorom prepĺňaný až 1020 k. Spolu majú v ponuke až 15 výkonových stupňov. Auto pritom váži len 950 kg, to robí neuveriteľných vyše 1070 k na tonu!
Najsilnejší V8 s výkonom 1020 k
V najsilnejšej verzii 1 200 k
Ultima Evolution potrápi nejeden supercar, v najsilnejšej 1020 k verzii zvládne zrýchlenie na 96 km/h (60 mph) za šialených 2,3 s, na 160 km/h (100 mph) je za 4,9 s a štvrť míle dá za 9,2 s. Ani slabšia verzia s výkonom 480 k nie je žiadne orezávatko, veď na 96 km/h zrýchli za 3,1 s a 160 km/h zvládne za 6,4 s. Inými slovami Ultima Evolution je dôstojným nástupcom GTR.
Interiér Evolution nezaprie pôvod v Ultime GTR
Ultima GTR teda patrí histórii, jej miesto zaujala Ultima Evolution. Športiak ponúkajú buď ako kitcar, ktorý si môžete zložiť doma v garáži, alebo ako kompletné auto. Cena pritom nie je veľmi vysoká, za základný kompletne postavený model Evolution chcú 65 995 libier, čo je v prepočte 91 215 eur.
Ultima Evolution Coupe
Vonkajšie rozmery: | d = 4000 mm, š = 1850 mm, v = 1070 mm |
---|---|
Druh pohonu: | Zadný |
Zdvihový objem: | 6800 ccm |
Počet valcov / ventilov: | V8 / 16 |
Maximálny výkon: | 1020 k |
Maximálna rýchlosť: | 386 km/h obmedzená sprevodovaním |
Zrýchlenie 0 - 96 km/h (60 mph): | 2,3 s |
Zrýchlenie 0 - 160 km/h (100 mph): | 4,9 s |
Zrýchlenie 0 - 241 km/h (150 mph): | 8,9 s |
Zrýchlenie 48 - 112 km/h (30 - 70 mph): | 1,5 s |
Zrýchlenie a brzdenie 0 - 160 - 0 km/h: | 8,8 s |
Štvrť míle: | 9,2 s, rýchlosť v cieli 251 km/h |
Prevodovka: | Porsche 6-stupňová manuálna |
Hmotnosť: | 950 kg |
Brzdy: | Vŕtané vetrané kotúče s priemerom 322 mm, 4-piestikové strmene AP Racing na všetkých kolesách |
Podvozok: | Dvojíte trojuholníkové ramená vpredu i vzadu |
Rozmery kolies: | Kované jednodielne disky vpredu 9x18", vzadu 13,5x18" |
Pneumatiky: | Michelin PS2 vpredu 245/35 ZR18, vzadu 335/30 ZR18 |
Rázvor: | 2560 mm |
Cena: | od 91 215 eur |
Zdroj: autoblog.com, ultimasports.co.uk