"V UNAS navrhujeme zmenu tak, aby bolo možné od veku 18 rokov získať oprávnenie skupiny C s obmedzením na 12 ton a skupinu E vo veku od 21 rokov. Podkladáme to nutnosťou zaškolenia a získania praxe mladých vodičov," Stanislav SKALA, člen predsedníctva UNAS.
Vodičov je tu podľa UNSA dosť, čo tvrdia aj mnohí problematiky znalí v diskusii. Hlavný problém je nízka priemerná mzda vodiča v kombinácii s mimoriadne veľkou zodpovednosťou nielen v premávke (hlavne v zahraničí), ale aj neprimerane veľké pokuty, ktorými legislatíva na vodičov denne striehne. Prehnané pokuty za často neúmyselné správne delikty vodičov, pokuty za mýto, ktoré môže od zamestnancov firma vymáhať aj súdnou cestou a zo strany štátu žiadna podpora v oblasti znižovania prevádzkových nákladov, aby mohli byť konkurencieschopní v rámci EÚ... Toto všetko sú hlavné dôvody nedostatku pracovnej sily v tejto brandži. A zníženie povinného veku vodičov nákladných áut tento problém nevyrieši, naopak, všetkým v premávke stúpne riziko v nepriaznivom počasí s neskúsenými a veľmi mladými vodičmi za volantom.