Najpokročilejšia pohonná jednotka v segmente supercarov

Najdôležitejším prvkom je nepochybne Sport Hybrid Super Handling All-Wheel-Drive (SH SH-AWD), ktorý ponúka prakticky nulové oneskorenie. Srdce systému vytvorili z twin-turbo 3,5 litrového V6, ktorý skombinovali s 9-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou a Direct Drive Motorom (DDM). Toto všetko ženie zadné kolesá. Vpredu pomáhajú ďalšie dva elektromotory, ktoré nazvali Twin Motor Unit (TMU). Tie prenášajú silu nezávisle na obidve kolesá, čím NSX naplno využíva aktívny pohon všetkých kolies.

Unikátna pohonná jednotka Hondy NSX sľubuje okamžité reakcie

Honde NSX pomáha k dokonalosti kopec systémov

Honda hovorí, že NSX má najpokročilejšiu pohonnú jednotku medzi supercarmi.

Nová 9-stupňová dvojspojková prevodovka radí takmer okamžite. Aby bolo preradenie hladké, inžinieri zapojili do procesu aj predné elektromotory TMU, ktoré ťahajú auto, kým prevodovka radí. Okamžitej reakcii na stlačenie plynu pomohli elektromotorom DDM. Umiestnili ho priamo na kľukový hriadeľ a spolupracuje so spaľovacím motorom vďaka sofistikovanému algoritmu. Tým dosiahli nepretržitú a lineárnu akceleráciu.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

TMU pomáha Honde NSX k vynikajúcej trakcii. Rekuperuje energiu počas brzdenie a vytvára moment, ktorý natáča auto v závislosti od vstupov z riadenia Direct Yaw Control. Pri štarte z pokoja TMU okamžite ponúkne krútiaci moment. Naopak pri brzdení do zákruty pomáha mechanickým brzdám a spolu s Direct Yaw Control poskytne precízny nájazd do zákruty. Vo výjazde potom SH SH-AWD aplikuje čo najskôr maximálny možný výkon.

Unikátna pohonná jednotka Hondy NSX sľubuje okamžité reakcie

Elektromotory pomáhajú hlavne pri akcelerácii

Spolupráca všetkých systémov umožňuje predvídať činnosť vodiča. To dokáže zvýšiť dôveru vodiča v auto a zlepšiť vnímanie jazdy. Honda NSX tak ponúkne splynutie človeka so strojom a výborný pôžitok z jazdy. Charakter auta si vodič zvolí pomocou Integrated Dynamic Systému (IDS), ktorý má na výber zo štyroch režimov: Quiet, Sport, Sport+ a Track. Každý mení charakteristiky auta, či už ide o riadenie, brzdenie, odozvu na plyn, aktívne tlmiče, zvuk sania i výfuku a samozrejme samotnú pohonnú jednotku.

Inovované šasi zvýšilo torznú tuhosť

Inžinieri Hondy stáli pred neľahkou úlohou: navrhnúť šasi dostatočne pevné, no zároveň ľahké, bezpečné, s dobrým výhľadom z kabíny a dostatkom miesta pre pokročilú pohonnú jednotku. Podarilo sa, ako prví na svete použili karosériu z viacerých materiálov, čo im poskytlo vynikajúcu tuhosť pre dynamické manévre, výborný výhľad z auta, vysokú úroveň bezpečnosti, dlhú životnosť a spoľahlivosť.

Unikátna pohonná jednotka Hondy NSX sľubuje okamžité reakcie

Šasi je dvakrát tuhšie ako má konkurencia

Napríklad časti odlievané z hliníka dovolili inžinierom zmenšiť predný i zadný previs, znížiť hmotnosť, to všetko spolu s výbornými vlastnosťami pri náraze. Trojrozmerné ohnutie pomohlo k pevnému, no zároveň tenkému A-stĺpiku. Vďaka tomu je z Hondy NSX dobrý výhľad. Výsledkom použitých materiálov a technológií oproti konkurencii až dvakrát väčšia dynamická i statická torzná tuhosť. Celý balík spolu s pohonnou jednotkou tak zvyšuje dôveru vodiča v auto. Ten si potom vďaka tuhému šasi, pokročilému pohonu všetkých kolies a systémom v aute dokáže posúvať svoje schopnosti a viac precítiť zážitok z jazdy.

Zdroj: tlačová správa