Dnes ráno ktosi vo Francúzsku na Facebook zavesil tri malé obrázky, na ktorých je červený nový Renault Mégane RS vo finálnej podobe. Nás už tieto obrázky prekvapiť nemôžu, pred troma týždňami sme vám ukázali finálne tvary ostrého rodinného športiaku vďaka úniku z patentového úradu. Na nich ste mohli tvary karosérie prezrieť podrobnejšie a lepšie než na týchto nešikovných záberoch z mobilu. Napriek tomu sme na toto auto všetci tak zvedaví, že aj toto je pre nás príležitosť venovať mu pred premiérou pozornosť. Pretože máme aj nejaké nové info.

Nebude to dvojliter turbo!

Nový Renault Mégane RS prekvapivo nebude mať pod prednou kapotou dvojliter turbo. Takým motorom s vhodnou emisnou triedou teraz Renault nedisponuje. Pod prednou kapotou predokolky sa objaví vyšpičkovaný 1,8 litrový 4-valec, ktorý budú zdieľať spolu s novým Alpine A110. Max. výkon by však mal byť 221 kW, teda 300 koní. Už vieme, že zákazník bude mať na výber verziu s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou, alebo po rokoch od premiéry modelu Clio RS aj vo väčšom bratovi bude 7-stupňová prevodovka EDC. Samozrejmosťou bude samosvor medzi prednými kolesami. Perličkou bude aj v tomto modeli skvelý systém 4control pre aktívne pririaďovanie kolies zadnej nápravy súhlasne/prostismerne podľa potreby.
 

SuperHothatche sa tak delia do dvoch skupín

Keďže Honda ostala aj pri novej Civic TypeR 10G (320 k) verná prednému pohonu, čo na teraz rovnako platí aj o novom Hyundai i30 N (265 k) a Peugeot 308GTi (270 k), toto budú skutoční konkurenti pre Renault Mégane RS III (300 k). Nie ostré štvorkolky ako Focus RS, Golf R, Audi RS3 či Mercedes A45 AMG.