Odkazy na minulosť
Spoznali sme farby Dravit Grey, Tansanit Blue II, Citrin Black II, Vermont Bronze a Portimao Blue. Dizajn sa dá hodnotiť kladne. Vo veľa veciach odkazuje na súčasný dizajnový jazyk, avšak nájdeme aj niekoľko odkazov na minulosť. Rozhodne je plusom, že podobnosť s radom 5 nie je taká výrazná, ako sa čakalo. Predné svetlá pripomínajú spodným výrezom tie z BMW radu 3 E46. Spojenú prednú masku budeme musieť zrejme prekusnúť a začať si zvykať. Treba priznať, že pri novej 3 sa na ňu dá pozerať bez výhrad. Bez M Packetu môžeme vidieť miesto výduchov hmlovky v tvare T s ktorými auto nevyzerá takisto zle.
Inšpirácia z Japonska?
Podobnosť s Lexusom IS sa novej triede 3 nedá zaprieť.
Čo však vyzerá zvláštne sú zadné svetlá. Nejde ani tak o dizajnovú stránku, ale o to, že nová 3 bude zozadu vyzerať takmer rovnako ako konkurent Lexus IS. Tradičné bavorákovské Lko formované zo zadných svetiel ostalo iba vo farabnej odlišnosti smeroviek a brzdových svetiel. Našťastie žiadne falošné výfuky nevidíme. Namiesto nich nájdeme na bežných verziách klasickú dvojicu okrúhlych koncoviek výfuku a verzia M340i prebrala dizajn výfukov z novej 8 a Z4.
Zbohom ručná brzda
Sklamanie viacerým príde v interiéri. Klasická ručná brzda odišla spolu s generáciou F30. Interiér je síce bez nej vzdušnejší, ale pri niektorých radovánkach môže chýbať. Pozitívom je udržanie si prehľadnosti a intuitívnosti interiéru, ktorý sa drasticky nezmenil už niekoľko rokov, čo je skôr pozitívom. Nad tlačidlami na ovládanie klimatizácie môžeme vidieť nový iDrive displej s novou grafikou, podobne ako pri X5 a 8. Stredová konzola vyzerá čisto a moderne, avšak našťastie si zachováva klasické fyzické tlačidlá. Digitálny prístrojový panel BMW Live Cockpit napodobňuje aktuálneho lídra Audi Virtual Cocpit. Viac informácií sa dozvieme v najbližších dňoch a nám neostáva na teraz nič iné, ako čakať. Páči sa vám nový rad 3? Dajte vedieť v diskusii.