Držiaky nápojov sa stali neoddeliteľnou súčasťou každej kabíny. Experiment od Nissanu niesol názov Bezpečne pod viečkom a hlavným cieľom bolo dosiahnuť ochranu nápoja pred vyliatím za bežnej i netradičnej jazdnej situácie. Pri testovaní využili takmer 40 rôznych obalov. Prostredníctvom testovacej jazdy na skúšobnom okruhu výrobca garantuje, že sa v interiéri vozidla nič nerozleje.

Nissan možno považovať za priekopníka v oblasti využiteľnosti odkladacích a úložných miest vo vozidlách.

Držiak nápojov v novom Nissane Murano

Testovali viac než 40 rôznych pohárov

Vďaka dlhodobej práci s viac než 40 nádobami všetkých možných tvarov a veľkostí je možné eliminovať riziko, že cestujúcich obleje horúca káva, lepivé nealkoholické nápoje alebo že nápoje zašpinia čalúnenie vozidla. Takáto prípadná nehoda zároveň rozptyľuje vodiča, čo negatívne vplýva na bezpečnosť na cestách.


„Podľa nášho výskumu existujú v rôznych krajinách veľké rozdiely, čo sa týka obľúbených hrnčekov, plechoviek a fliaš. Preto testujeme viac než 40 rôznych kúskov, aby sme uspokojili všetkých zákazníkov,“ hovorí Russell Davies z technického oddelenia zameraného na zákazníkov v rámci Európskeho technického ústredia v britskom Cranfielde. „Držiak nápojov možno považujete za samozrejmosť. Keď ale nefunguje, ako by mal, postrehnete to príliš rýchlo!“

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 3 obrázkov

Hodnotenie držiakov vykonávajú predovšetkým pri dynamických testoch na skúšobnom okruhu. Kľúčová pozornosť je venovaná detailom. Všetky testovacie vozidlá idú počas testu až na hranu šmyku. Rovnako sa skúma, ako držiak s nápojom obstojí pri prudkej akcelerácii, alebo náhlom brzdení. „Je úžasné, do akých podrobností zachádzame pri niečom tak triviálnom,“ vysvetľuje Russell. „Pri pohľade na tvar a obrysy držiakov nápojov v modeli Juke zistíte, ako sa ich šírka mení s hĺbkou. Nech už teda preferujete akýkoľvek hrnček, máte istotu, že do držiaka pevne zapadne. Nebude v ňom poskakovať a neprevrhne sa.“


Russell Davies s technickým oddelením sa spoločne s marketingovým oddelením neustále snaží sledovať nové trendy v oblasti úložných priestorov. Zatiaľ čo napríklad mobilné telefóny sa začali nedávno znovu zväčšovať, plechovky sa s rastom obľúbenosti energetických nápojov zužujú. V spolupráci s dizajnérskymi partnermi sa snaží svoje riešenia v oblasti úložných priestorov v interiéri naďalej zdokonaľovať.

Zdroj: Nissan