Trieda C už nie je najmenším sedanom v hierarchii Mercedesu. Už ním je nejaký čas typ CLA. Nové Céčko si mohlo dovoliť trochu vyrásť. 5. generácia sedanu strednej triedy (typ W205) je teda s rozmermi 4 686 mm x 1 810 mm x 1 442 mm o 95 mm dlhšia a 40 mm širšia než predošlá. Výška ostala zachovaná. Narástla i vzdialenosť medzi nápravami, až o 80 mm. Kufor má po novom objem 480 litrov. Vyzerá podstatne viac prémiovo než predošlé Céčko. S opticky krátkou zadnou časťou vyzerá nepokojne, a práve ukrytou dynamikou by Mercedes rád prilákal mladších kupcov. Tomu uspôsobili i interiér, kde si musíte všimnúť jednoduchú stredovú konzolu s minimom tlačidiel, no zato veľkou obrazovkou.
Nová generácia Mercedesu C stojí na architektúre MRA s pohonom zadných kolies. Tá je ľahšia o celých 100 kg. Hybridná hliníková karoséria v porovnaní s bežnou karosériou z ocele váži približne o 70 kg menej. Podiel hliníka v porovnaní s predchodcom vzrástol z necelých 10% na takmer 50%. Úsporu hmotnosti konštruktéri využili a spolu s ďalšími zmenami dosiahli o 20% nižšiu spotrebu paliva bez toho, aby ovplyvnili výkon a dynamiku. Nižšie položené ťažisko auta pri jazde po okreskách tiež asi nikoho nenahnevá. Ako prvé auto v tomto segmente ide na trh so vzduchovým pružením AIRMATIC, vďaka ktorému sa auto minimálne nakláňa v zákrute. Štandardom je, samozrejme, klasické pruženie z ocele. "Aktívny" podvozok má 4 módy - „Comfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport “, kedy auto klesne o 15 milimetrov.
Ak aj kúpu nového Mercedesu C neplánujete, alebo dokonca nie ste fanúšikom medveďov, venujte mu pozornosť. Toto je auto, o ktorom je pre všeobecný prehľad dobre vedieť viac.
Sériovo je trieda C vybavená halogénovými svetlometmi na báze žiaroviek H7. Okrem nich sú k dispozícii dva energeticky úsporné varianty s technikou LED: statická a dynamická verzia so systémom „Intelligent Light System s LED“. Koncové a brzdové svetlá v zadných svietidlách sú vo všetkých variantoch svetlometov vyhotovené v technike LED.
Interiér silne ovplyvnili drahšie typy značky. Minimálne čo sa kvality materiálov a spracovania týka. Na vrchole stredovej konzoly tróni displej s uhlopriečkou 7 palcov. V prípade vybavenia systémom COMAND Online s uhlopriečkou až 8,4 palca. V opierke dlane nad ovládačom na stredovom tuneli je dotykové pole, ktorým rovnako ako na smartfóne možno ovládať všetky funkcie hlavnej jednotky. Dotykové pole umožňuje zadávať písmená, číslice a znaky diakritiky v každom jazyku. Novinkou v triede C je aj projekčný displej. Rovnako ako v prúdovom lietadle premieta dôležité informácie aj priamo do zorného poľa vodiča na čelnom skle a zabezpečuje tak ľahkú čitateľnosť a znižuje mieru odvrátenia pozornosti vodiča od dopravného diania. Systém informuje o rýchlosti, obmedzeniach najvyššej povolenej rýchlosti, navigačných pokynoch a ukazuje upozornenia systému DISTRONIC .
Pri uvedení na trh budú v ponuke tri motory. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. K nim pribudne nový malý dieselový motor so zdvihovým objemom 1,6 litra. Jednostupňovo plnený štvorvalec vyvinie zo zdvihového objemu 1 598 cm3 podľa dimenzovania výkon 85 alebo 100 kW (115 alebo 136 k) a krútiaci moment 280, resp. 320 Nm. Benzínové a dieselové motory, ktoré sú všetky vybavené funkciou ECO štart - stop, už teraz spĺňajú požiadavky emisnej normy Euro 6.
Okrem nového malého dieselového motora bude k dispozícii osvedčený a zdokonalený dieselový štvorvalec so zdvihovým objemom 2,2 litra vo viacerých výkonových variantoch. Výkonové spektrum dieselových motorov bude siahať od 85 kW (115 k) do 150 kW (204 k). C 220 BlueTEC sa na želanie bude dodávať aj s výkonom 125 kW (170 k) ako BlueEFFICIENCY Edition. Všetky dieselové motory novej triedy C sú vybavené technológiou SCR (Selective Catalytic Reduction, selektívna katalytická redukcia) na dosiahnutie jazdy šetrnej k životnému prostrediu. Na stovku sa C-čko s touto motorizáciou rozbehne za 8,1 sekúnd a priemernú spotrebu sľubujú na úrovni 4 litre / 100 km.
Okrem toho bude k dispozícii päť štvorvalcových benzínových motorov s výkonom 115 až 175 kW (156 až 238 k). Medzi nimi aj model C 180 ECO Edition, ktorý je ako BlueEFFICIENCY Edition zaradený do triedy hospodárnosti A. Neskôr bude nasledovať šesťvalcový benzínový motor s výkonom 245 kW (333 k). Štvorvalcové zážihové motory BlueDIRECT triedy C sú podobne živé a efektívne ako motory vo vyšších triedach, Mercedes-Benz prevzal technológiu BlueDIRECT z motorov V6 a V8 do štvorvalcového motora. Systém priameho vstrekovania so spaľovaním s usmerneným lúčom, ktorý Mercedes-Benz ako prvý výrobca osobných motorových vozidiel ponúkol sériovo, pracuje s elektronicky presne riadeným viacnásobným vstrekovaním. Priame vstrekovanie tretej generácie je doplnené „rýchlym viacnásobným zapaľovaním“.
Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie výkon 150 + 20 kW (204 + 27 k) a vypýta si 3,9 litra motorovej nafty v kombinovanom cykle.
Nová trieda C ponúka množstvo inovatívnych bezpečnostných a asistenčných systémov. Sériovo je vybavená systémom ATTENTION ASSIST, ktorý dokáže upozorniť na príznaky nepozornosti a únavy. V prípade primeranej výbavy v navigácii systému COMAND ponúkne blízke odpočívadlá na diaľnici ako medzicieľ na trase. Funkcia systému ATTENTION ASSIST umožňuje nastaviteľnú citlivosť a dokáže informovať vodiča o stave jeho únavy a trvaní jazdy od poslednej prestávky vlastným zobrazením v združenom prístroji.
Sériový systém COLLISION PREVENTION ASSIST je okrem adaptívneho asistenta brzdenia, ktorý poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h, vybavený aj ďalšou funkciou: pri pretrvávajúcom nebezpečenstve nárazu a nereagovaní vodiča systém dokáže až do rýchlosti 200 km/h uskutočniť samočinné brzdenie a znížiť tak závažnosť nehody s pomalšími alebo zastavujúcimi vozidlami. Až do rýchlosti 50 km/h reaguje systém brzdením aj na stojace vozidlá a do rýchlosti 40 km/h dokáže zabrániť nárazu do vpredu idúceho vozidla. Okrem toho sú na želanie k dispozícii nové a vo svojich funkciách podstatne rozšírené asistenčné systémy z nových tried S a E, ktoré v rámci koncepcie Intelligent Drive vyhodnocujú údaje rozličných technológií snímačov a dokážu tak výrazne zvýšiť komfort a bezpečnosť:
* DISTRONIC s asistentom riadenia a integrovaným systémom Stop
Medzi ďaľšie vychytávky, ktoré stoja za spomenutie je i klimatizácia. Ako jediné vozidlo v segmente ponúka nová trieda C funkciu rozpoznávania jazdy v tuneli cez satelitnú navigáciu. Využíva kartografické údaje navigačného systému a údaje o polohe s GPS, aby pri vjazde do tunela automaticky zatvorila klapku obehu vzduchu a po výjazde z tunela ju opäť otvorila. Ďalším doplnkom na vytvorenie pohodovej klímy je balík AIR BALANCE s aktívnou aromatizáciou, ionizáciou vzduchu a v porovnaní so základným vozidlom výkonnejšou filtráciou.
Vráťme sa ešte k displeju na stredovej konzole. COMAND Online ponúka väčší displej s rozlíšením 960 x 540 bodov a s krycím sklom, známym z iPhone. Umožňuje okrem iných aj príjem digitálneho televízneho/rozhlasového vysielania a popri množstve iných funkcií ponúka rýchlu navigáciu s pevným diskom, automatické zohľadnenie dopravnej zápchy pomocou aktuálnych a dopravných údajov služby „Live Traffic Information“, integrovanú funkčnosť prístupového bodu WLAN a systém ovládania hlasom LINGUATRONIC. Základný systém Audio 20, ako aj Audio 20 CD a COMAND Online sú sériovo vybavené základnou telefóniou, ktorá cez rozhranie Bluetooth spája mobilný telefón s autom.
Podľa pohonnej jednotky budú na výber 6-stupňový manuál alebo 7-stupňový automat 7G-TRONIC PLUS. Za príplatok je v ponuke tiež verzia 4x4 4MATIC. Ceny v Nemecku začínajú na 33 558 Eur za model C180. Drahšie je C200 s cenou 36 414 Eur a C220 BlueTEC si automobilka cení na 38 675 Eur.
zdroj: tlačová správa