Prvá M3-ka je v dnešnej dobe skutočne vyhľadávaným youngtimerom a ich ceny rastú do závratných výšin. Musia to však byť originálne autá, nie žiadne „skladačky“. A čo tak upravená M3-ka, ktorá je v takmer všetkých ohľadoch lepšia, ako pôvodný kúsok?

Úpravca má v pláne vyrobiť 30 kusov.

Čo tu teda máme? Prvý kúsok začal ako projekt pre riaditeľa spoločnosti, Simon Lorda, ktorý chcel postaviť skutočnú pretekársku E30 M3. Samotná výroba prebieha vo Veľkej Británii. Najprv musia vystužiť podvozok a podlahu, následne práce pokračujú na upevnení polovičnej alebo plnej klietky do interiéru.

Aby auto jazdilo lepšie ako pôvodný kúsok, nainštalovali doň EXE-TC pruženie a vylepšenie brzdy od AP Racing. Dopredu putovali šesťpiestikové strmene a 330 mm kotúče, dozadu štvorpiestikové strmene a 304 mm kotúče. K dispozícii sú dokonca ešte väčšie brzdové kotúče alebo karbón-keramické brzdy. Kto túži po ľahkej karosérii, pre neho je pripravená strecha z uhlíkových vlákien alebo predné blatníky z rovnakého materiálu.

Do interiéru pribudla Alcantara alebo ultra moderná digitálna obrazovka pred vodičom. A nakoniec to najlepšie, upravený motor. Pôvodný 2,3-litrový štvorvalec S14 „prevŕtali“ na 2,5-litrový, dodali upravené ojnice, piesty, kľukový hriadeľ a dodali upravenú riadiacu jednotku motora. Ak si zákazník zvolí aj turbo verziu, výsledkom môže byť až 289 kW (393 k) a 530 Nm. Spoločnosť hovorí, že celá úprava môže trvať 18 až 24 mesiacov. Tak čo, ak by ste mali doma pôvodnú M3-ku, siahli by ste po takejto úprave? Alebo by ste si ju nechali v pôvodnom stave?

Zdroj: bmwblog

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 6 obrázkov