Tentokrát už oficiálne
Upravené Porsche je totiž o takmer 5 sekúnd rýchlejšie než Mercedes. Ten svoj rekordný čas zajazdil na kratšej variante okruhu, ktorá má 20,6 kilometra. Rozdiel spočíva v polohe štartovej a cieľovej čiary. Porsche na rovnakom variante zajazdilo fascinujúci čas 6:38,835! Celú vzdialenosť okruhu dokázalo Porsche 911 GT2 RS s Manthey Performance Kit zvládnuť v čase 6:43,300. Osobne musím skonštatovať, že s rôznymi dĺžkami a spôsobmi merania časov to začína byť metúce. Každopádne, pre každého, kto zelené peklo pozná minimálne z hier, musí byť táto hodnota ohromujúca. Ide totiž stále o auto, ktoré môžno rovno po odjazdení tohto času zobrať na nákup do supermarketu. Obuté malo ešte stále cestné semislicky Michelin Pilot Sport Cup 2 R. Samotný balíček od Manthey je možné doobjednať ku GT2 RS priamo od Porsche a stále v rámci záruky.
Zázraky od expertov na Zelené peklo
Manthey Performance Kit zahŕňa úpravy aerodynamiky, podvozka a bŕzd. Vďaka dodatočným krídelkám na prednom nárazníku, karbónovému krytu podlahy a novým odtokovým kanálikom pre prívod vzduchu sa prítlak zvýšil zo 49 na 70 kilogramov pri rýchlosti 200 km/h. V zadnej časti nájdeme nové zadné krídlo, modifikovaný difúzor a aerodynamické kryty kolies. Na zadnú nápravu tak tlačí nie 93 kg, ale 200 kg! Testovací jazdec a autor rekordného kola Lars Kern o tejto úprave povedal nasledovné: “911 GT2 RS s úpravou od Manthey drží na trati ako prilepené. Máte pocit, ako by ste sedeli v pretekárskom aute, hlavne v rýchlych zákrutách. Je neuveriteľné, ako ľahko dokáže toto auto posielať výkon 700 koní na cestu a ako stabilné je na brzdách. Pri tom je pomerne jednoducho kontroľovateľné.” K úpravám podvozku patria olejovoplynové tlmiče s pružinami s pretekárskym nastavením. Predsa len, Manthey Racing patrí k expertom na Nürburgring a vyhral aj tohtoročné 24 hodinové preteky na slávnom okruhu. Predné tlmiče môžu byť nastavené do troch rôznych úrovní, v prípade zadných sú to dokonca 4. Nechýbajú ani karbónkeramické brzdy s hadičkami z nerezovej ocele, vďaka čomu poskytuje brzdový pedál lepšiu odozvu. Magnéziové disky kolies v rozmere 20” a 21” ušetrili z váhy 11,4 kilogramu. Manthey Performance Kit obsahuje taktiež nádržku s vodou, ktorá je vstrekovaná priamo pred sacie ventily. Motor tak dokáže poskytovať väčší výkon.
Práve vďaka týmto úpravám mohol Lars Kern zdolať zelené peklo v 515 kW (700 k) Porsche 911 GT2 RS MR v priemernej rýchlosti 185,87 km/h. To je pre cestné auto naozaj šialené tempo. Na záver by som ešte rád pripomenul, že ani Mercedes nepovedal posledné slovo. AMG GT Black Series totiž svoj čas zajazdilo v novembri minulého roka, keď už podmienky na trati skutočne neboli ideálne. Porsche pre zmenu trápila teplota trate 41 stupňov, za to Mercedes jazdil na 10 stupňovej dráhe. Je tak viac než pravdepodobné, že Mercedes sa ešte pokúsi zlepšiť svoj čas.
zdroj/foto: presse.porsche.de