Úpravy riadiacich jednotiek motorov majú dlhú históriu a ak sa nimi niekto zaoberá profesionálne, ich vývoj sa veľmi rýchlo prispôsobuje tempu automobiliek. Napriek tomu je prekvapujúce, ako rýchlo zareagovala spoločnosť BSR na príchod novej Octavie IV. Pre jej naftovú verziu 2.0 TDI (110 kW/150 k) už pripravila chip na úpravu výkonu a krútiaceho momentu.
Viac ako výkon narástol krútiaci moment. Navyše je dostupný v širšom otáčkovom spektre, takže upravená Octavia by mala byť reálne pružnejšia. Aký to bude mať vplyv na životnosť mechaniky, samozrejme záleží od užívateľov.
Vraj 34 kW a 76 Nm navyše
Podľa dostupných výkonových grafov má naftová Octavia IV 2.0 TDI po úprave riadiacej jednotky 144 kW (pôvodne 110 kW) a 438 Nm (doteraz 360 Nm). Mechanické úpravy motora však nečakajte, všetko zostáva po starom (ložiská, mazanie, chladenie...). Napriek tomu vraj spoločnosť BSR dáva na hnací reťazec záruku. A cena? Momentálne si za úpravu zaplatíte niečo cez 600 eur. Stojí to za to? To už záleží na konkrétnych požiadavkách a očakávaniach.