Asi nebudeme ďaleko od pravdy, ak napíšeme, že nový crossover určite nevítajú všetci priaznivci značky len s otvorenou náručou. Prekáža im, že táto Alfa je vlastne prezlečený Peugeot či Opel a mnohým navyše nevonia jej elektrický pohon.

Netušíme, ako veľmi prekážajú uvedené fakty vám, ale automobilka toto všetko kompenzuje neuveriteľným divadlom, ktorý dáva „Juniorovi“ ten správny taliansky charakter.

Najskôr sme o tomto aute hovorili v súvislosti s nútenou zmenou mena päť minút po dvanástej kvôli ješitnosti talianskych politikov, ale máme aj dobré správy. Alfa Romeo kdesi vyhrabala ďalších 40 koní.

Pôvodne malo mať vrcholné Milano 240 elektrických koní z Abartu 600e, teraz tu máme Junior Veloce naladený až na 280 koní. Automobilka upozorňuje, že sa tým crossover výkonovo dotiahol na Giuliu a Stelvio Veloce.

Vtipný je hlavne spôsob, ako to Alfa Romeo celé komentuje. V podstate tvrdí, že objavili vyšší výkon pri skúškach. Taliani doslova píšu „testy ukázali“...

Samozrejme už neuvádzajú, že ide o špičkovú, teda krátkodobú hodnotu, ktorú auto nedokáže udržať kontinuálne, väčšina výrobcov však tento údaj ignoruje. Slušne v každom prípade vyzerá aj maximálny krútiaci moment. Veloce produkuje 345 newtonmetrov, takže sériovo dodávaný mechanický samosvorný diferenciál typu Torsen má zmysel. Tento automobil má totiž poháňanú len prednú nápravu.

Aby si zvyšok auta poradil s lepšou dynamikou, Junior Veloce dostal o 25 milimetrov znížený podvozok, presnejšie a rýchlejšie riadenie s prevodovým pomerom 14,6:1, hrubšie skrutné stabilizátory a tiež výkonnejšie brzdy s 380-milimetrovými prednými kotúčmi v kombinácii so štvorpiestikovými jednodielnymi strmeňmi.

Celé to stojí na 20-palcových hliníkových diskoch a Alfa k tomu sľubuje najlepšie jazdné vlastnosti a zároveň najlepšiu dynamiku v triede.

Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria
Galéria

Galéria: 12 obrázkov

zdroj: Alfa Romeo