Na prvých obrázkoch zaregistrovaných čínskymi úradmi preto nie je „naša“ európska verzia novej dvojky Gran Coupé, ale čínsky model od BMW Brilliance, navyše v prevedení M235L, teda s predĺženým rázvorom.
Na fotke branej šikmo spredu to samozrejme nie je vidieť, ale zadné partie a hlavne štítok na veku batožinového priestoru nám nedávajú dôvod pochybovať.
Opäť väčší facelift
Európsky model preto bude o čosi kratší, nepredpokladáme ale, že by mal iný dizajn. Gran Coupé kompletne preberá štylistiku päťdverového hatchbacku a rovnako by to malo platiť tiež pre techniku dvojky.
V súvislosti s tým by sme mali pripomenúť, že BMW predstavilo nový rad 1 (s typovým označením F70) ako úplne novú generáciu, ale v skutočnosti ide o hĺbkovo prepracovanú výbehovú jednotku známu pod kódom F40.
Nepochybne rovnako na tomu bude aj nová dvojka Gran Coupé. Súčasnému modelu bolo pridelené označenie F44 a automobil na obrázkoch by mal podľa zaužívanej nomenklatúry dostať interné pomenovanie F74.
Na detaily o motorizáciách si počkáme do premiéry, predpokladáme ale, že v prípade kompaktného sedanu automobilka príliš nevymýšľala a nadelí mu agregáty zhodné s radom 1. To by znamenalo, že základom sa stane BMW 120 Gran Coupé s mild-hybridným trojvalcom 1.5 a výkonom 156 koní a benzínovým vrcholom sa stane 235 Gran Coupé so štvorvalcovým dvojlitrom naladeným na 300 koní.
Uvedenie na trh by mohlo byť rýchle
Naftové jednotky by mali byť dostupné vo verziách 118d a 120d, v zásade ale ide o ten istý motor. Dvojliter bez mild-hybridnej 48-voltovú technológie bude mať 150 koní a s prídavným elektromotorom (20 koní a 55 Nm) ponúkne „sto-dvadstiatka“ systémových 163 koní.
Otázkou je už len termín svetovej premiéry, ktorý by nemusel byť príliš vzdialený. Ak to pôjde s odhalením a uvedením na trh rovnako rýchlo ako v prípade hatchbacku, sedan Gran Coupé si budete môcť kúpiť najneskôr na jeseň tohto roka.
zdroj: MIIT cez AutoExpress