BMW odštartovalo nový systémom označovania svojich áut v roku 1972, presnejšie povedané prvou päťkou (E12). Nasledujúce kupé BMW radu 6 (E24) najprv vychádzalo ešte z uvedeného radu 5, po modernizácii však už z nasledovníka E28. Zlom nastal v roku 1989, keď po šestke nasledovala osmička.

Šestka (E24) bola prvým dvojdverovým modelom, ktorý bol označený ako „Reihe“ teda „rad“ 6.

Najprv 6, potom 8, následne späť k 6

Rad 8 čiastočne prebral techniku vtedajšej vlajkovej lode BMW 7 (E32), druhé kupé pre zmenu vychádzalo z vtedy najmenšieho radu 3. Keď na konci 90. rokov osmička skončila vo výslužbe, Mníchov opäť vytiahol šestku, ktorá využívala techniku BMW 5, a to dokonca dve generácie. Najnovším počinom bola druhá generácia kupé BMW 8 a opäť zánik radu 6 ako kupé, pričom táto číslovka ale ostala na trhu v podobe päťdverového modelu 6 Gran Turismo.

Prvá osmička dôkázala spôsobiť rozruch všade, kde sa objavila a dokáže to i dnes.

Z kupé radu 3 sa medzitým stal nový rad 4 a ten je bez zmeny stále v ponuke. Podľa nemeckého magazínu Auto Motor und Sport a náznakov riaditeľa vývoja Franka Webera sa však zdá, že by BMW mohlo čoskoro zlúčiť rad 4 a 8 do jedného modelu. Malo by to byť klasické dvojdverové kupé a opäť zrejme pôjde o BMW radu 6.

Zlučovaniu jednotlivých modelov sa zrejme nevyhne ani konkurent zo Stuttgartu, ktorý už kupé na báze novej triedy S nepredstavil a rovnako to nemá v pláne urobiť ani s menšou triedou C. Kupé a kabriolety jednoducho nie sú dnes vyhľadávaným tovarom. Ostávajúce BMW 8 Gran Coupé by pre zmenu mohlo spadnúť pod BMW 7, inak povedané, stane sa z neho veľký luxusný sedan s bezrámovými oknami. Nemusíme pritom chodiť ďaleko, veď tu máme elektrické EQS, ktoré Gran Coupé svojim dizajnom čiastočne pripomína.

Zdroj: AMS.de