Keď musíte v zasneženom alebo blatistom svahu z auta von, určite aspoň jedno koleso na tesno podložte kameňom, alebo väčším konárom.
Medzi všetkými zlými vecami a nešťastiami, ktoré sa vám a vášmu autu môžu prihodiť, je samovoľné rozbehnutie z kopca a následná búračka pre majiteľa azda jednou z najtrápnejších. Najmä, ak má akcia svedkov, či už v podobe ľudí, alebo kamery. Všeobecne platí: je veľké riziko nechať auto v stúpaní na zlom podklade (sneh, blato) bez vodiča. Vlastne, najlepšie je to vôbec neurobiť! No keď príroda volá a vy prosto musíte v svahu z auta von, poradím vám. Určite aspoň pod jedno ľubovoľné koleso na tesno podložte kameň, alebo drevo. Inak môžete dopadnúť ako tento nešťastník, ktorému ušlo auto z kopca. Prosto musel na malú von a jeho luxusné SUV sa rozhodlo na zasneženom svahu cúvať... Nebudem túto čiernu grotesku opisovať podrobnejšie, no keďže je z Ruska a nie z Ameriky, happyendom nekončí... :(
Keď musíte v zasneženom alebo blatistom svahu z auta von, určite aspoň jedno koleso na tesno podložte kameňom, alebo väčším konárom.
@VladimírSom rad, ze som neabsolvoval vami absolvovanu autoskolu!
Rucna brzda sa to vola preto, ze je RUCNA a sluzi na zaistenie vozidla pri stati na parkovisku. Ked pouzivate na zaistenie vozidla iba prevodovku, tak jedine co robite je, ze si ju nicite. Proste v kopci nechate celu vahu vozidla nech sa zahrizne do ozubenych sukoli prevodovky...proste zle.
Mna ucili v autoskole nasledovne:
1/ Na bezne parkovanie zatiahnut rucnu brzdu bez zaradenia prevodu
2/ V strmom kopci zatiahnut rucnu brzdu a potom zaradit prevodovy stupen - auto bude drzat rucna a nie zakusnute sukolie prevodovky.Prevodovka sluzi iba ako poistka
3/ V zime pouzit rucnu brzdu iba na suche "bubny" - cize treba rozmyslat a kym dojdem na miesto kde chcem parkovat, tak budem neake useky kontinualne brzdit aby sa vysusili brzdy a potom nehrozi ranne prekvapenie v podobe "primrznutej" rucnej brzdy
+ vytocik kolesa ako spomenuli chalani v diskusii (to snad urobi kazdy s IQ nad 75 ;-)
@diklodiklo: aky je rozdiel ci zaradis rychlost alebo spiatocky?
k teme, najpodstatnejsie je vytocit kolesa, idealne k obrubniku ak je moznost. to je zaklad, rucna brzda moze zlyhat, zaradena rychlost pomoct nemusi, pretoze v prudkom kopci moze vaha auta pretlacit protitlak motora. ak tieto dve veci zlyhaju obrubnik auto spolahlivo zastavi, ak nieje auto sa len na par metroch otoci, hlavne ze nezleti z kopca v plnej rychlosti
@crevo99prvy stupen ma vacsinou priblizne rovnaky prevodovy pomer ako spiatocka. Viackrat som sa ale stretol s podivnym nazorom ze sa radi rychlost proti pohybu auta, tzn do kopca 1, z kopca R a auto sa vtedy vraj nepohne. Tak by som bol rad keby mi niekto vysvetli ako je to mozne