"Spoločným cieľom je čo najskôr zabezpečiť bezpečnú a plynulú premávku pre každý región, vrátane okresov južného Slovenska."

"Na projekte R2 sa ďalej pracuje, aby sme dosiahli čo najlepšie riešenie, ktoré prispeje k plneniu programového vyhlásenia vlády stavať rýchlostnú cestu R2 a riadiť sa princípmi hodnoty za peniaze," konštatujú v spoločnom stanovisku. Na rokovanie bol prizvaný aj vedúci pracovnej skupiny pre R2 a starosta obce Mýtna Pavel Greksa a primátorka Lučenca Alexandra Pivková.

"Myslím, že dnešné stretnutie bolo veľmi prínosné pre všetky strany. Vysvetlili sme si nejasnosti, ktoré vznikli po nešťastnej medializácii čiastkových informácií z posudzovania úsekov rýchlostnej cesty R2, ktoré ÚHP poskytol ministerstvu dopravy," povedal po stretnutí Janckulík.

Analytici útvaru si opätovne vyžiadali aktuálne podklady od Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Na základe nich aktualizujú svoje prepočty a zverejnenia štandardné hodnotenie pripravovaných projektov. Zástupcovia ÚHP zdôraznili, že nespochybňujú potrebu vybudovania rýchlostnej cesty medzi Zvolenom a Košicami, ale snažia sa hľadať alternatívne a menej nákladné možnosti dostavby. Výstupy útvaru majú navyše pre vládu len odporúčací charakter.

PRIKLÁŇATE SA K:
  • Pôvodnému plánu výstavby diaľnic ( 69% )

     

  • K novému plánu dobudovania časti diaľnic a rozšíreniu siete ciest 1. triedy ( 31% )

     

Odpovedalo 657 ľudí  

Výstavba rýchlostnej cesty R2 smerom od Zvolena na Košice bola aj jednou z tém rokovania koaličnej rady. Lídri vládnych strán Smer-SD, SNS a Most-Híd sa na nej zhodli, že jej výstavba bude pokračovať tak, ako je to naplánované v programovom vyhlásení vlády.

ÚHP nedávno vo svojom predbežnom stanovisku označil pokračovanie budovania rýchlostnej cesty R2 smerom na Košice v plnom profile za nerentabilné. O tom sme vás informovali v Rýchlostná cesta cez juh Slovenska nebude. Neoplatí sa! Niekde napríklad odporúčal možnosť rekonštrukcie a rozšírenia súčasnej cesty I. triedy s tým, že na finálnom návrhu v súvislosti s touto cestou sa stále pracuje a hľadá sa riešenie, ktoré môže byť postavené skôr a lacnejšie ako pôvodný návrh rýchlostnej cesty v plnom profile.

Zdroj: Teraz