VW-GOLF-1.4-TSI

VW GOLF 1.4 TSI

Spomínaný agregát si svoju premiéru odbil na Frankfurtskom autosalóne ešte v roku 2005 v piatej generácií VW Golf GT. Motor o objeme 1.4 litra bolo možné objednať hneď v niekoľkých výkonových verziách v rozmedzí od 90 do 133 kW. Najsilnejšou stránkou motoru bol jednoznačne krútiaci moment. Ten dosahoval v najsilnejšej verzií hodnotu 240 Nm v rozmedzí 1500 až 4500 otáčok za minútu! Za tieto nadpriemerné hodnoty mohlo dvojité prepĺňanie, ktoré kombinovalo výhody prepĺňania kompresorom a turbom. Motor bol vďaka tejto technológií pomerne úsporný no tak isto dokázal automobilu poskytnúť aj pomerne slušnú dávku dynamiky.

1.4-TSI

systém prepĺňania 1.4 TSI

Celý systém tohto komplikovaného prepĺňania riadi magnetická spojka, ktorá sa stará o to, aby turbo či kompresor tlačili vzduch do valcov vtedy, keď dosahujú najvyššiu účinnosť( kompresor v nízkych otáčkach, naopak turbo vo vyšších ). Celý systém tak dokázal pri najvýkonnejšej verzii tlačiť až 2.5 baru a to už pri 1500 otáčkach!! A pravdepodobne tu nastal problém. Navrhnúť takto komplikovaný motor tak, aby poskytoval dostatočnú spoľahlivosť nieje určite lacné. Žeby si VW nabralo až priveľké sústo, alebo pôvodne rátali s väčším predajom automobilov vybavených týmto agregátom?