VW GOLF 1.4 TSI
Spomínaný agregát si svoju premiéru odbil na Frankfurtskom autosalóne ešte v roku 2005 v piatej generácií VW Golf GT. Motor o objeme 1.4 litra bolo možné objednať hneď v niekoľkých výkonových verziách v rozmedzí od 90 do 133 kW. Najsilnejšou stránkou motoru bol jednoznačne krútiaci moment. Ten dosahoval v najsilnejšej verzií hodnotu 240 Nm v rozmedzí 1500 až 4500 otáčok za minútu! Za tieto nadpriemerné hodnoty mohlo dvojité prepĺňanie, ktoré kombinovalo výhody prepĺňania kompresorom a turbom. Motor bol vďaka tejto technológií pomerne úsporný no tak isto dokázal automobilu poskytnúť aj pomerne slušnú dávku dynamiky.
systém prepĺňania 1.4 TSI
Celý systém tohto komplikovaného prepĺňania riadi magnetická spojka, ktorá sa stará o to, aby turbo či kompresor tlačili vzduch do valcov vtedy, keď dosahujú najvyššiu účinnosť( kompresor v nízkych otáčkach, naopak turbo vo vyšších ). Celý systém tak dokázal pri najvýkonnejšej verzii tlačiť až 2.5 baru a to už pri 1500 otáčkach!! A pravdepodobne tu nastal problém. Navrhnúť takto komplikovaný motor tak, aby poskytoval dostatočnú spoľahlivosť nieje určite lacné. Žeby si VW nabralo až priveľké sústo, alebo pôvodne rátali s väčším predajom automobilov vybavených týmto agregátom?