Špičke asi konkurovať nebudú
Ford svetlá využívajú kameru umiestnenú za čelným sklom, pomocou ktorej dokáže systém rozoznať auto, alebo cyklistu na vzdialenosť 800 m pred autom. To je rozhodne dostačujúca diaľka na to, aby jeho vodič nebol oslepený diaľkovými svetlami. Takto ďaleko pred auto totiž nedosvietia ani laserové svetlá od BMW. Ak systém zaznamená iného účastníka premávky, prestane svietiť do sektoru, kde sa nachádza, ako to môžete vidieť aj na priloženom videu. Ford týmto systémom, podobne ako VW, určite nebude konkurovať špičke ako napríklad svetlám Multibeam LED84 od Mercedesu, no aj tak je to výrazný prínos k bezpečnosti. Štúdie totiž ukázali, že vodiči s podobnými adaptívnymi svetlami v aute mali zapnuté diaľkové svetlá až 10-krát dlhšiu dobu ako v autách s obyčajnými svetlami. To im prinieslo oveľa lepší prehľad o situácii pred vozidlom. Medzi respondentmi sa našli sa dokonca aj vodiči, ktorí boli tak unavení z prepínania diaľkových a stretávacích svetiel, že diaľkové jednoducho nepoužívali.
Nová technológia neoslňujúcich diaľkových spolupracuje s Ford Dynamic LED svetlami a je k dispozícii najskôr zatiaľ v novom Forde S-max a Galaxy. Neskôr si však nájde cestu aj do ďalších typov.
Zdroj: carscoops