Hypercar a tri SUV
Pininfarina ja v indických rukách spoločnosti Mahindra, ktorá do vytvorenia novej značky, pod ktorou budú autá predávať, investovala už 100 miliónov dolárov. Automobilku bude viesť bývalý šéf indickej pobočky Audi, Michael Perschke. Zdá sa, že Perschke osvojil koncernovú kultúru a plánuje v podobnom duchu pokračovať aj v Pininfarine, chce totiž v priebehu piatich rokov priniesť na trh štyri rôzne autá.
Produkčný hypercar Pininfarina by mal vychádzať z konceptu H2 Speed
Poviete si, čo je na tom zlé, veď športové autá od slávneho talianskeho štúdia by sme privítali. Perschke však vybral inú cestu ako zabezpečiť novú značku. Nebude to ako v prípade Italdesignu, ktorí zobrali Lamborghini Huracan/Audi R8, vytvorili preň novú karosériu a výsledok potom ponúkli ako ultramalosériový supercar za horibilné peniaze. Ani Pininfarina nebude ponúkať ľudové autá, najprv chce upútať pozornosť hypercarom, projekt volajú PF-Zero, plánujú použiť modulárnu platformu a na vývoji spolupracujú s Rimacom a tímom Formuly E Mahindra. PF-Zero bude vraj konkurentom Bugatti Chiron a mal by mať aj vyšší výkon. Dizajnom by mohol vychádzať z konceptu Pininfarina H2 Speed.
Hypercar bude prvý, po ňom však neprídu ďalšie super ani hypercary, ale záplava SUV! Ako sme zvyknutí z koncernovej školy, každá značka musí mať SUV a Perschke naordinoval Pininfarine hneď tri. To prvé má projektové meno PF-One malo by konkurovať Lamborghini Urus. Ďalšie, ktoré prídu neskôr budú mieriť proti Porsche Cayenne a Macan. Pininfarina oznámi plány oficiálne na prvých pretekoch Formuly E, 14. apríla 2018 v Ríme.
zdroj: ctvnews.ca
render: Pinifarina