BMW sa už roky snaží (celkom logicky a rozumne) predávať svojim zákazníkom doplnky, za ktoré by normálne nechávali peniaze u tuningových firiem, pričom práve túto časť klientely odkazuje na produkty so značkou M Performance. A pretože sú k dispozícii aj pre najvýkonnejšie modely športovej divízie, dalo sa čakať, že sa čoskoro objavia aj na novej päťdverovej M3 Touring.
Ako môžete vidieť na fotografiách z Instagramu, dlho to ani netrvalo. G81 automobilka predstavila pred pár týždňami a už v tejto chvíli je minimálne jeden kus v úprave M Performance vystavený priamo v mníchovskej centrále.
Za normálnych okolností by sme o tomto aute asi nepísali. „EMkový“ Touring v zásade dostane väčšinu vecí zhodných s kupé M4 a štandardným sedanom M3: teda karbónové doplnky na karosérii, napríklad 20-palcové špecifické „zlaté“ disky, titánový výfukový systém znižujúci hmotnosť o nejakých 7 kg alebo nastaviteľný podvozok schopný znížiť svetlú výšku v rozmedzí od 5 do 20 milimetrov. Zaujalo nás však niečo, čo sme na vyššie spomínaných modeloch zatiaľ nevideli.
Tým je červený polyesterový ťažný pruh v prednom nárazníku, ktorý kvôli špinavým cestám nebude tým najpraktickejším doplnkom, ešte zaujímavejšie však vyzerá úprava okolo zadného okna.
Ten doplnok by sme si pravdepodobne ani nevšimli, je totiž vyrobený z čierneho lesklého plastu a z diaľky splýva zo zadným sklom, ak sa ale pozorne pozriete na zadné stĺpiky, nemôžete si nevšimnúť horizontálne orientované malé lamely, ktoré na sériovej M3 Touring pôvodne neboli.
Vôbec nepochybujeme o tom, že ide o funkčnú úpravu testovanú v aerodynamickom tuneli, BMW totiž nemá vo zvyku vešať na karosériu len tak nejaké doplnky, celkom by nás ale zaujímal dôvod, prečo sa na aute objavujú práve takto vyzerajúce panely. Tvar naznačuje, že sa dizajnéri tejto veci snažili posunúť turbulencie viac dozadu, respektíve je viditeľná snaha udržať v tomto mieste laminárne prúdenie, otázka ale znie, aký je výsledok.
Teoreticky by takáto drobnosť mohla znižovať hlučnosť, zároveň redukovať aerodynamický odpor a tým pádom možno dokonca zvyšovať maximálnu rýchlosť, netušíme ale, či ide o merateľné hodnoty alebo len akademické zlepšenie. Ak sa naskytne šanca, radi si to od technikov BMW necháme vysvetliť a samozrejme nebudeme váhať podeliť sa s vami detaily.