Už na prvých fotkách bolo vidieť, že sa medzi prednými kolesami novej generácie modelu Santa Fe objaví 2,5-litrový preplňovaný štvorvalec, čo automobilka aktuálne skutočne potvrdila. Práve na najsilnejší spaľovací agregát ale môžeme v EÚ zabudnúť.
Motor s označením Theta III 2.5T GDI mieri do Spojených štátov a dostupný bude tiež na domácom kórejskom trhu, u nás si ho ale nekúpite. Táto pohonná jednotka ponúkne 281 koní, maximálny krútiaci moment 422 newtonmetrov a bude spárovaná s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Druhou alternatívnou pre zahraničné trhy bude jedna-šestka Gamma III s turbom naladená na 180 koní a 265 Nm, ktoré bude spracovávať šesťstupňový automat.
Štvorvalec 1.6T GDI bude jedinou alternatívou pre Európu, pričom bude možné objednať si ho buď ako klasický alebo dobíjací hybrid. Samotný štvorvalec bude mať v prvom prípade 180 koní, v druhom 160 koní a zakaždým 265 Nm. Parametre prídavného elektromotora a tým pádom ani systémový výkon zatiaľ ale zverejnené neboli, a to isté platí tiež pre kapacitu trakčných akumulátorov. Čo vieme, je to, že v oboch prípadoch dostanete šesťstupňovú automatickú prevodovku.
Poslednou alternatívou sa stane 2,5-litrový atmosférický štvorvalec s výkonom 194 koní, krútiacim momentom 246 Nm a osemstupňovým automatom, ktorý bude expedovaný „do ostatných regiónov“.
Dynamikou na tom bude najlepšie americká verzia. Výrobca uvádza pohotovostnú hmotnosť 2155 kg, zrýchlenie na stovku za 8,0 sekundy a maximálnu rýchlosť 210 km/h. Spotreba vychádza na rovných 9 litrov benzínu na 100 km, ide však o údaj podľa kórejskej metodiky a navyše nám to môže byť kvôli nedostupnosti jedno.
Európske benzín-elektrické modely celkom pribrali. Hybrid z pôvodných 1796 až 1980 kg (podľa výbavy a počtu sedadiel) na 2225 kg. Stovku dá za 9,5 sekundy a rýchlosť bude mať obmedzenú na 190 km/h. Plug-in hybrid pre zmenu z 1965 až 2112 kg na 2295 kg, ale akceleráciu 0-100 km/h zvládne za 9,1 sekundy a maximálku bude mať rovnakú. S presnými údajmi o spotrebe podľa WLTP budete musieť chvíľu počkať, ale hybrid by mal predbežne jazdiť za 6,5 l/100 km a dobíjací model by to mal zvládnuť za 1,6 l/100 km, ale asi chápete, že dané číslo bez uvedených dodatočných kWh/100 km nemá zmysel.
Nové Santa Fe v porovnaní so súčasným modelom narástlo takmer vo všetkých smeroch. Má dĺžku 4830 mm (+ 45 mm), identickú šírku 1900 mm, výšku 1720 mm (+ 10 mm) a rázvor náprav poskočil o nezanedbateľných 50 mm na výsledných 2815 milimetrov.
Z väčšieho pôdorysu bude samozrejme profitovať hlavne posádka. Napríklad v druhom rade sedadiel dostanú cestujúci navyše 20 mm v pozdĺžnom smere a v treťom rade pribudlo v pozdĺžnom smere 15 mm.
Podobné zmeny potom prebehli tiež v batožinovom priestore. Konštruktéri zväčšili základný objem o 91 litrov, takže päťmiestna verzia ponúkne kufor s minimálnym objemom 725 litrov. Navyše významne narástla tiež šírka vstupného otvoru za vekom, až o 145 mm, na finálnych 1275 milimetrov.
Zákazníci si podľa regiónu budú môcť zvoliť z 10 až 11 exteriérových lakov, disky s priemerom 18, 20 alebo 21 palcov s pneumatikami s rozmerom 235/60 R18, 255/45 R20 a 255/45 R21 a zaujímavé budú tiež niektoré interiérové prvky výbavy. Napríklad sterilizačný box s takzvanými germicídnymi žiarivkami na dezinfekciu pomocou UV-C žiarenia, zdvojený indukčný port na nabíjanie mobilov a skoro už samozrejmosťou bude veľký digitálny prístrojový panel spojený do jedného celku s 12,3-palcovým zakriveným dotykovým displejom.
Hyundai tiež pripomína, že pri výrobe interiéru budú použité výlučne materiály šetrné k životnému prostrediu, a to sa má týkať tiež koženkového čalúnenie, takže by nemalo byť vyrobené z ropy.
K dispozícii bude tiež luxusná šesťmiestna verzia Santa Fe, ktorá okrem iného dostane aj elektrické ovládanie dvoch samostatných kresiel v druhom rade s možnosťou meniť tiež sklon operadla a dôvtipne je vymyslená tiež úložná schránka medzi prednými sedadlami, do ktorej sa bez problému dostanú i cestujúci v druhom rade. Hyundai tomuto riešeniu hovorí Bilateral Multi-Console.
Vodič bude mať pod stropom klasické vnútorné spätné zrkadlo, ktoré ale môže pri preplnenom batožinovom priestore alebo v horších svetelných podmienkach prepnúť do digitálneho módu. Samozrejmosťou budú tiež digitálne kľúče, diaľková aktualizácia softwaru a zadné sedadlá bude strážiť samostatný radar, aby ste na nich nenechali niekoho omylom sedieť pri vysokých či nízkych teplotách po vypnutí zapaľovania a opustení auta.
Celkom slušne potom vyzerá aj Santa Fe s dodatkom XRT, ktorý sa vonkajšími úpravami ešte viac blíži britským strojom Land Rover. Auto má terénne pneumatiky, robustný strešný nosič prístupný rebríkom v zadnej časti alebo prídavné odkladacie schránky umiestnené pri zadných stĺpikoch. Hyundai túto novinku zatiaľ prezentuje ako koncept, neprekvapilo by nás ale, ak by sa časom veľká časť doplnkov objavila aj v zozname originálneho príplatkového príslušenstva.
zdroj: Hyundai